English

معاون اول رئیس جمهور در سومین مراسم امین الضرب

تحریم ها بی منطق است پس طولانی نخواهد بود

اسحاق جهانگیری گفت: این دوره تحریم ها به دلیل اینکه بی منطق است طولانی نخواهد بود و باید به دنبال راهکاری برای عبور از از این زمستان سرد باشیم، اولین شرط آن است که مسئولان به پذیرم وحدت ایجاد شود و نگذارند عده ای تندرو غلبه کنند و تنها به فکر حذف رقبا هستند.

تحریم ها بی منطق است پس طولانی نخواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون اول رئیس جمهوری در سومین مراسم سالانه کارآفرینی نشان امین الضرب با اشاره به اینکه امروز به دلیل حضور در جلسه شورای اقتصادی قوا نتوانستم از ابتدای مراسم شرکت کنم، گفت: انتخاب کارآفرین برتر در بخش خصوصی توسط بخش خصوصی به معنای ترغیب همه شهروندان به کارآفرینی است که نیاز امروز کشور است که می تواند کشور را از مشکلات امروز عبور دهد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه در مقطع فعلی به دنبال این هستند که آینده تاری را پیش روی ملت قرار دهند، افزود: ما باید افق های روشنی را پیش روی ملت بگشایم. ما نیازمند تعقل و خلاقیت در راهکار ها هستیم تا بتوانیم راه های جدیدی برای برون رفت پیدا کنیم.

او با تاکید بر اینکه کارآفرینی باید براساس فناوری تقویت شود، تصریح کرد: باید میدان برای جوانان و زنان فراهم شود، در حال حاضر تغییرات بزرگی در اقتصاد دنیا و ایران در حال رخ دادن است، عده ای افول می کنند و عده ای ظهور می کنند، خیلی از بنگاه ها را می شناختیم که امروز دیگر حضور ندارند.اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری

جهانگیری با بیان اینکه دانشمندان زیادی درباره رمز فراز و فرودها سخن گفته اند، گفت: بنگاه های که در شرایط تغییر در خود تغییر ایجاد کردند باقی ماندن اما اگر در مقابل آن ایستاند در بین چرخ دنده ها از بین رفتند.

او با تاکید بر اینکه جامعه پویا تغییرات را می شناسد، اظهار کرد: امیدواریم که زندگی شخصی و بنگاه ها در این شرایط با توجه به تغییرات همراه کنند تا مشکل برای خودشان و بنگاه آن ها ایجاد نشود. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه همه ما امروز یک مسئولیت مشترک داریم، گفت:  ما در مقطع فعلی نیاز داریم که به همدیگر روحیه بدهیم که با خلق فرصت های جدید از این شرایط عبور کنیم.

او با بیان اینکه در دهه اخیر فعالان اقتصادی شرایط سختی را طی کرده اند، گفت: در واقع تحریم های سال 91 تا 94 و بعد شروع مرحله جدیدتر فعالان اقتصادی و مردم را تحت فشار قرار داده است. از طرف دیگر در اقتصاد با ابرچالش های مواجه بوده و امروز مسئله بودجه، نقدینگی به عنوان ابرچالش های اقتصادی هستند و حتی در بخش های محیط زیستی، آب، ریزگردها نیز با چالش های  مواجه هستیم.

جهانگیری ها با تاکید بر اینکه در دوران مذاکرات برجام همه دنیا پذیرفت ایران خوب عمل کرده است، تصریح کرد: آن اتفاق نشان دادند با گفتگو می توان مشکلات را حل کرد، اما اینبار آمریکا به مردم دنیا چه می خواهند بگویند. امروز آمریکایی ها می گویند ایران در بحران سرما کلاه گذاشته است.چطور آنها می توانند چنین ادعایی بکنند در حالی که شش قدرت در آن طرف نیز مذاکره بوده اند و آن ها بعد از تغییر رییس جمهوری خواستار برگرداندن تحریم ها شدند. حال چگونه می توانیم با این کشور مذاکره کنیم.

او با اشاره به اینکه دوران سختی پیش رو داریم، گفت: این دوره تحریم ها به دلیل اینکه بی منطق است طولانی نخواهد بود و باید به دنبال راهکاری برای عبور از از این زمستان سرد باشیم، اولین شرط آن است که مسئولان به پذیرم وحدت ایجاد شود و نگذارند عده ای تندرو غلبه کنند و تنها به فکر حذف رقبا هستند.اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری

جهانگیری با اشاره به سخن رییس هیات مدیره گروه سام که گفت به داد کارآفرینان برسید، گفت: کارآفرین به دنبال حفظ تولید است. در حال حاضر از صنوف مختلف خواهش می کنم کمک کنند در شبکه توزیع، کالا با قیمت تمام شده با سود متعارف در اختیار مردم قرار گیرد و بعد برای افزایش صادرات تلاش کنیم ما به این ارز نیاز داریم. آمریکایی ها با این نگاه نفت را تحریم کرده اند. اولویت سوم تولید است و باید دستورکار دولت، اتاق بازرگانی و...باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه