English

رییس سازمان ملی استاندارد ایران مطرح کرد:

دو هزار میلیارد دلار چرخه مالی تجارت حلال

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه امروز بحث تجارت حلال یک موضوع جهانی است، گفت: باتوجه به تجارت دو هزار میلیارد دلاری صنعت حلال، کشورهای غیر اسلامی نیز به این تجارت گرایش پیدا کرده اند.

دو هزار میلیارد دلار چرخه مالی تجارت حلال
به گزارش خبرگزاری موج ،خانم نیره پیروزبخت افزود: ایران به عنوان یک کشور اسلامی از مزیت زیادی برای موفقیت در صنعت حلال برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه قانون ذبح و صید در سال 1387 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اظهارداشت: براساس قانون مزبور به سازمان ملی استاندارد به عنوان سازمان علمی مرتبط با حلال تکلیف شد در حوزه کالاهای مشمول ذبح و صید ورود و به لحاظ استاندارد موارد و مسائل را کنترل کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران از صدور 18 گواهینامه حلال برای واحدهای تولیدی ذبح و صید در کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر این گواهینامه ها با دو امضای نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان استاندارد صادر می شود.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: گواهینامه های صادره در زمینه حلال با قوانین محکم صادر می شود و تمامی فرآیندهای تولید را دربر می گیرد.

پیروزبخت با اعلام اینکه بر اساس اطلاعات و آمار سال 2015 میلادی دو هزار میلیارد دلار چرخه مالی تجارت حلال بوده است، اظهار داشت: از این میزان گردش مالی 700 تا 800 میلیارد دلار مربوط به غذای حلال است.

وی در ادامه ضمن اشاره به موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی «سمیک» گفت: در حال حاضر ایران عضو هیئت مدیره و از اعضای فعال موسسه مربوطه است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام اینکه هم اکنون 33 کشور اسلامی عضو و سه کشور ناظر «سمیک» هستند ، افزود : با توجه به اینکه تمام فعالیت‌های استانداردسازی در این سازمان انجام می‌شود بنابراین گواهینامه موسسه مزبور مورد پذیرش کشورهای عضو است.

وی در ادامه اظهار داشت : دولت ایران به منظور هماهنگی با دیگر کشورهای اسلامی تشکیل شورای سیاستگذاری حلال را به دبیری سازمان ملی استاندارد تصویب کرده است.

پیروزبخت اظهار داشت: قانون عضویت ایران در «سمیک» سه سال قبل به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از آن زمان مسائل و موارد مربوط به حلال به سازمان ملی استاندارد واگذار شد.

وی یادآورشد: با تشکیل شورای سیاستگذاری حلال تمام فعالیت‌های مرتبط با موضوع مربوطه به این شورا محول شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه