English

سیل شمال غرب کشور به ۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان به بیش از 15 هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بر اثر سیلاب خسارت وارد شد.

سیل شمال غرب کشور به 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان ارومیه و اراضی کشاورزی مناطق باراندوز چای، نازلو چای و دهستان بالانج با بیان این مطلب افزود: بر اثر بارش‌های چند روز اخیر در حدود ۲۰ تا ۱۰۰ درصد از اراضی کشاورزی استان خسارت وارد شد.

کریم زاده اظهارکرد: طبق ارزیابی های انجام شده تا به امروز متاسفانه به تعداد سه هزار و ۲۱۰ کندوی زنبور عسل در سطح زنبورستانهای استان به میزان ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۵۵ راس دام کوچک نیز در اثر سیل تلف شده است . وی با بیان اینکه بیشتر خسارت وارد شده به اراضی زراعی در مزارع گندم، جو، کلزا، چغندرقند، صیفی‌جات و باغات هسته‌دار بوده است، افزود: هماهنگی‌های لازم مبنی بر تشکیل اکیپ‌های تعیین خسارت در بخشهای سیل زده استان تیم‌های تعیین خسارت از روز یکشنبه با هماهنگی فرمانداری‌ها و صندوق بیمه کشاورزی استان جمع بندی نهایی میزان خسارت را اعلام می‌کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بیشترین میزان خسارت وارده تا کنون از سطح شهرستان‌های اشنویه، ارومیه، نقده، پیرانشهر گزارش شده است و ریاست جمهور نیز طی تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل زده در آذربایجان غربی قرار دارند و در این راستا جلسات مدیریت بحران برای رفع مشکلات سیل زدگان و بررسی میزان خسارت وارده با حضور فرمانداران تشکیل و تصمیمات لازم برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده اتخاذ شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در این بازدید ها از نزدیک با تعدادی از اهالی، کشاورزان و بهره‌برداران منطقه باراندوز چای، نازلو چای و دهستان بالانج ارومیه دیدار و به بررسی مسائل و مشکلات خسارت دیدگان منطقه پرداخت.

علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه نیز که در جریان این بازدیدها رییس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از مسوولان این سازمان را همراهی می کرد، اظهار کرد: طبق برآودهای اولیه بیشترین میزان خسارت وارده از سیل اخیر در سطح ۴۶ روستای مناطق نازلو چای باراندوز چای،سرو و سیلوانا بوده که تعداد ۵ مورد راه عمومی روستایی و ۳ واحد‌ دامداری و همچنین تعداد ۱۶۵۰ کلنی زنبور عسل در حدود 20 تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت‌ شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه