English

حداقل یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی خط دوم متروی اصفهان / دولت توان پرداخت هزینه های خط دوم مترو را ندارد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: برای راه اندازی خط دو مترو حداقل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول لازم است که دولت موظف است آن را پرداخت کند اما به دلیل شرایط اقتصادی موجود توانایی پرداخت آن را ندارد.

حداقل یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی خط دوم متروی اصفهان / دولت توان پرداخت هزینه های خط دوم مترو را ندارد

به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، محمد جواد شعرباف در جلسه کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر پیرامون موضوع بررسی لایحه احداث خط دو قطار شهری با ابراز تاسف از نبود آینده روشن برای دریافت منابع دولتی جهت راه اندازی خط دو قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد که بگوییم دولت هزینه های ساخت و راه اندازی مترو را پرداخت می کند. وی افزود: اکثر پیمانکاران ما برای انجام پروژه ای مانند مترو به صورت تهاتر کار کرده به گونه ای که در ابتدای کار به ازای حقوق و دستمزد اولیه زمین یا ملکی در استان را دریافت می کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: طلب پیمانکاران از پروژه های قبلی بسیار زیاد است، به گونه ای که با این املاک کوچک و خردی که وجود دارد نمی توان طلب آنها را به صورت تهاتر پرداخت کرد. وی با اشاره به ماده ۵ قانون سامانه حمل و نقل شهری ادامه داد: آنچه در این ماده آمده این است که دولت می تواند ۵۰ درصد از هزینه های حمل و نقل از جمله تجهیزات و واگن را پرداخت کند به گونه ای که شهرداری و منابع خصوصی تنها هزینه ساخت تونل را به عهده یگیرند.

شعرباف تاکید کرد: در ماده ۶۲ قانون سامانه حمل و نقل شهری دولت متعهد است زمانی که شهرداری و بخش خصوصی بستر را برای خطوط حمل و نقل ریلی شهر فراهم کردند تجهیزات و هزینه های آن را به طور کامل پرداخت کند. وی اضافه کرد: برای راه اندازی خط دو مترو حداقل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول لازم است که دولت موظف است آن را پرداخت کند اما به دلیل شرایط اقتصادی موجود توانایی پرداخت آن را ندارد. مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه افرادی در ارتباط با پرداخت هزینه های تجهیزات ابراز نگرانی می کنند، گفت: ما به هیچ عنوان پرداختی در ارتباط با تجهیزات، برق، مکانیک نخواهیم داشت. وی با اشاره به تعاملات صورت گرفته با شرکت شهر آتیه با کارگزاری بانک شهر اظهار کرد: اگر این تعاملات صورت بگیرد شرکت شهر آتیه میان پیمانکار و بانک قرار می گیرد و از این رو پیمانکار با خیال راحت کار خود را انجام می دهد و نگرانی از بابت هزینه دریافتی خود ندارد زیرا دریافتی خود را از بانک شهر دریافت می کند. شعرباف اضافه کرد: لازم است نظمی برای هزینه ها وجود داشته باشد و به یک دامنه مطمئن مالی وصل باشد تا نگرانی ها از بین برود و این عمل به صورت ۱۰۰درصدی چالش ها را مدیریت می کند و بهتر از قبل است و می توان امیدوار بود که عملکرد بهتری نسبت به قبل خواهیم داشت. وی تصریح کرد: بهتر است برای کمک به محیط زیست و آلودگی هوا و ترافیک با کمک شرکت شهرآتیه راه اندازی خط دو مترو را آغاز کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه