English

تولید نان های حجیم و نیمه حجیم با آرد کامل در اصفهان آغاز شد

با توجه به مصوبه کمیسیون اصل 90 مجلس در شهریورماه امسال مبنی بر اختصاص یک تا سه آسیاب در هر استان به تولید آرد کامل و اشاعه آن بین نانوایان تولید نان های حجیم و نیمه حجیم در اصفهان با آرد کامل آغاز شد.

تولید نان های حجیم و نیمه حجیم با آرد کامل در اصفهان آغاز شد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در آئین رونمایی از این واحد تولیدی ، رسالت اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه را تولید محصولات غذایی سلامت محور خواند و گفت: تولید آرد کامل یکی از اهداف پیش روی اتاق اصناف است که در این زمینه کارخانجات با فناوری های روز و تجهیزات استاندارد اقدام به تولید آرد کامل می کنند و بین واحدهای تولیدی توزیع و محصولات سلامت محور را برای مردم تامین می کنند.

 مسعود قجاوند رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: 20 درصد مصرف نان مردم اصفهان در سال به نان های حجیم و نیمه حجیم اختصاص می یابد که روزانه به این میزان مصرف نان اضافه می شود .

وی بیان داشت: ماهانه 3 هزار تن آرد در بین واحدهای تولید نان های حجیم و نیمه حجیم توزیع می شود که در صورت تامین آرد واحدهای تولید و توزیع عادلانه آرد  میزان مصرف مردم اصفهان در سال به 25 درصد خواهد رسید.

مسعود قجاوند از استقبال اقشار مختلف مردم بوِیژه جوانان و افراد میانسال به  مصرف نان های حجیم و نیمه حجیم خبر داد و افزود: با تغییر ذائقه مردم به سمت غذاهای سنتی اقدام به افزایش واحدهای تولیدی نان های حجیم و نیمه حجیم با آرد کامل و خمیر ترش در سطح استان اصفهان کردیم.

وی از فعالیت بیش  از 250 کارگاه تولید نان های حجیم و نیمه حجیم در استان اصفهان خبر داد و گفت: تولید نان های حجیم و نیمه حجیم بین 5 هزار فروشگاه توزیع و بدست مردم می  رسد.   

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم در استان اصفهان بیان داشت: صادرات نان های حجیم و نیمه حجیم با قیمت های دستوری امکانپذیر نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته واردات نان های حجیم ونیمه حجیم به اصفهان صورت می گرفت که طی چند سالهای اخیر بخاطر افزایش تولیدات به صفر رسیده است.

وی خواستار شکل گیری عرضه و تقاضا در بازار تولید نان های حجیم و نیمه حجیم شد و افزود: تولید کنندگان حاضر به خرید گندم آزاد از کارخانجات در یک قرداد توافقی شدند که متاسفانه با قیمت های دستوری قیمت هر قرص نان در سال گذشته که  باید 4 هزار تومان مصوب میشد به 2 هزار و 800 تومان رسید.

مسعود قجاوند گفت: در حال حاضر با کمبود کارگر در واحدهای تولیدی نان های حجیم و نیمه حجیم مواجهیم زیرا کمتر کسی حاضر به فعالیت 8 ساعته در این واحدها با 400 درجه حرارت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه