English

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خبرداد:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه تا تابستان سال آینده

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه تا تابستان سال آینده خبرداد.

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه نانواوزون به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه تا تابستان سال آینده
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،مهدی بقایی در آیین بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان گفت: پیشنهاد استفاده از اوزون به‌عنوان یک تصفیه‌کننده، سال گذشته در قرارگاه آب اصفهان مطرح و ازسوی شهرداری در مشارکت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیگیری شد.

وی افزود: این طرح در قالب راه‌اندازی تصفیه‌خانه نانواوزون در اردیبهشت‌ماه امسال طی قراردادی با یک شرکت‌ دانش‌بنیان آغاز و در مهرماه به‌صورت آزمایشی اجرا شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: خروجی این تصفیه‌خانه، پسابی با رده A است که می‌تواند در مادی‌ها جاری شده و برای آبیاری فضای سبز از آن استفاده شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بیان  داشت: ظرفیت این تصفیه‌خانه در حال حاضر ۵۰ لیتر بر ثانیه است و تا تابستان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

گفتنی است؛ تصفیه‌خانه نانواوزون  نخستین و تنها تصفیه‌خانه از این نوع در کشور است که با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است؛ ظرفیت تصفیه‌خانه ۵۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده است.

مراحل انجام تصفیه به ترتیب شامل ورود پساب و فاضلاب خام، تصفیه، گندزدایی، تصفیه مولکولی و در نهایت خروج آب استاندارد مورد تأیید محیط زیست برای استفاده در فضای عمومی و فضای سبز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه