English

شهردار کاشان مطرح کرد:

۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه مولدسازی برای پرداخت بدهی‌ها و تأمین منابع پروژه‎ های کلان شهر

شهردار کاشان گفت:1500 میلیارد تومان پروژه مولدسازی برای پرداخت بدهی‌ها و تأمین منابع پروژه ‎های کلان شهر پرداخت شده است.

1500 میلیارد تومان پروژه مولدسازی برای پرداخت بدهی‌ها و تأمین منابع پروژه‎ های کلان شهر
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،کیومرث محمدپور در نشست شورای اسلامی شهر که به موضوع بررسی مسائل اقتصادی و مالی شهرداری اختصاص داشت، میزان بدهی شهرداری اعم از ثبتی و غیرثبتی در ابتدای این دوره مدیریت شهری را بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با تلاش صورت گرفته علاوه بر برنامه ‎ریزی برای پرداخت بدهی‎ ها، منابع لازم برای انجام پروژه‎ های جدید و پرداخت آن پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تامین منابع مالی کافی در قالب تهاترات ملکی و اراضی به پیمانکاران، بدهی جدیدی به این میزان اضافه نخواهد شد، بودجه سال آینده هم با در نظر گرفتن تحقق صددرصدی درآمدی تحویل شورای اسلامی شهر خواهد شد.

شهردار کاشان با بیان اینکه با سیاست مولدسازی شهرداری با امکانات برای اتمام پروژه ها در دستور کار قرار می دهیم، افزود: با این رویکرد علاوه بر اینکه می‎توان قسمت اعظم بدهی‎ ها را پرداخت کرد می‎توان منابع مالی پروژه شاخص جدید را نیز تعریف کرد.

محمدپور با اشاره به برآورد اعتبار 1500 میلیارد تومانی برای پروژه های مولدسازی افزود:روند مطالعات این حوزه به همراه بررسی و بازدید  میدانی برای پروژه های کلان و شاخص سال 1403 صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به بحث پایش تصویری گفت: این موضوع نیاز روز شهر بوده و به ارتقای امنیت شهری و حل مشکلات ترافیکی کمک می کند؛ نیازی که موجب شد  قرارداد 200میلیارد تومانی در قالب خرید ۱۰۰ دوربین پلاک خوان با دانشگاه صنعتی شریف منعقد گردد.

به گفته وی، مرکز مانیتورینگ و پایش شهرداری کاشان هم بالغ بر 40 یا 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار کاشان به موضوع آسفالت نیز اشاره و عنوان کرد: در این 4 ماه فعالیت مدیریت شهری اخیر بیش از 50 هزار تن آسفالت در سطح معابر شهری انجام شده است که بیشترین خرابی های آسفالت مربوط به منطقه دو شهرداری بوده که بیش از 20 هزار تن آسفالت ریزی در این منطقه انجام شده تا بخش مهمی از مشکلات موجود برطرف شود.

محمدپور در خصوص بهسازی خیابان علوی به عنوان یکی از بهترین معابر بافت تاریخی شهری در کشور نیز بیان کرد: تاسیسات شهری این خیابان مانند برق فشار قوی، لوله های آب رسانی، مخابرات و شبکه فیبر نوری به گونه ای طراحی شده تا بیست سال آینده خیابانی مثل این محور کم نظیر باشد و تا انتهای بهمن به سرانجام می رسد. فاز دوم این پروژه نیز در خردادماه بعد از گذشت فصل پرمخاطب گردشگری با طراحی متفاوت انجام خواهد شد.

وی همچنین در مورد پروژه انتقال جمعه بازار فعلی هم عنوان کرد: این معضل با گذشت 10 سال همچنان رفع نشده و موجب نارضایتی افراد محلی شده است؛ بر این اساس جابجایی محل کنونی در دستور کار قرارگرفته که تا انتهای این ماه یا ماه آتی عملیاتی می‎ شود.

شهردار کاشان همچنین با اشاره به سامانه همیار شهردار افزود: این طرح شهروندان را در توزیع عادلانه امکانات و خدمات با توجه به پروژه های توسعه محلی و سیاست های کلان شهری مشارکت می دهد.

محمدپور با اشاره به اینکه این سامانه با اتکا به دانش بومی متخصصین فناوری ارتباطات شهرداری طراحی و اجرا شده گفت: شهروندان به آسانی می ‎توانند در اولویت بندی پروژه ها و ارائه نظرات مشارکت سازنده داشته باشند؛ شهروندان با شناخت محل سکونت یا کار خود می توانند اولویت بندی ها را انجام دهند و این بهترین روش برای توسعه مشارکت در سیاست های مدیریت شهری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه