English

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خبرداد؛

احداث ۳۶ تقاطع و پل در کلان‌پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از احداث ۳۶ تقاطع و پل در کلان‌پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان خبرداد.

احداث ۳۶ تقاطع و پل در کلان‌پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،اصغر کشاورزراد در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در رینگ چهارم ۳۶ تقاطع و پل احداث شده و ۴۸ کیلومتر از آن در محدوده‌ و حریم شهر اصفهان و مابقی آن در سایر شهرهای اطراف اصفهان قرار گرفته است.

وی گفت: رینگ چهارم ترافیکی اصفهان  با ۷۸ کیلومتر طول و ۷۵ متر عرض از پروژه‌های کلان و شاخص شهر اصفهان محسوب می شود که در کلانشهرهای کشور بی‌سابقه است.

کشاورزراد افزود: این رینگ کلان‌پروژه‌ای است شامل دو محور تندرو با عرض ۲۰ متر و دو محور کندرو با عرض ۱۱ متر و پیاده‌رو و فضای سبز با عرض ۷۸ مترکه در سایر کلان‌شهرهای کشور با ابعاد مشابه وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای این پروژه از عبور خودروهای سنگین در محدوده شهر کاسته می‌شود  و همچنین موجب کاهش آلودگی هوا، روان‌سازی ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون‌شهری می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری بیشترین توجه بر کیلومتر صفر تا چهار، رینگ چهارم است، گفت: تلاش می‌کنیم که کیلومتر صفر تا چهار را تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد و از کیلومتر چهار تا هشت نیز در حال اجرا است.

آزادسازی کیلومتر صفر تا ۴ رینگ‌چهارم با ۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار

کشاورزراد بیان داشت: در محدوده کیلومتر صفر تا ۴ رینگ چهارم در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بیشترین تعداد منازل و مغازه‌ وجود دارد و آزادسازی آن کار بسیار دشواری بود که با همت مدیریت منطقه ۱۵ و معاونت مالی اقتصادی شهرداری روند آزادسازی این محدوده درحال انجام است.

 وی با بیان اینکه این منطقه در محدوده محلات خاتون‌آباد، دهنو، چنگان قرار دارد، افزود: اعتبار آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده به پایان برسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر عملیات عمرانی رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر ۶۵ تا ۶۸ در محدوده منطقه شش شهرداری اصفهان فعال است و در نظر داریم که تا پایان سال تعریض این سه کیلومتر انجام شود.

کشاورز راد با بیان اینکه تا کنون این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت دارد، بیان کرد:امیدوارم در بودجه سال آینده تعریض کیلومتر ۶۸ که از پل اشکاوند به سمت شمال تا تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی است و تقاطع غیرهمسطح روشن‌دشت یا فخری‌زاده احداث شود.

اختصاص ۷۰ درصد از بودجه سال جاری شهرداری به پروژه‌های عمرانی

کشاورزراد با بیان اینکه بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری به‌جز سازمان‌ها بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است ، گفت:۷۰ درصد از این بودجه به پروژه‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته و افزون بر آن اجرای حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از آن نیز برعهده سازمان عمران قرار دارد.

این مقام مسئول توضیح داد: طی هشت ماهه نخست سال جاری ۲۲۰ پروژه عمرانی با ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به مرحله انعقاد قرارداد رسید در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴۴ پروژه، در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۴ پروژه و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱۱ پروژه به انعقاد قرارداد منجر شد.

اصغر کشاورزراد گفت:پروژه شهدای ورزشکار با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار و تقاطع دکتر آشتیانی با ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های شاخص شهر است که در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: برای آزادسازی کیلومتر صفر تا ۴ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و برای اجرای پروژه در آن هزار میلیارد تومان هزینه شده و این بخش طی ۲ماه آینده تکمیل می‌شود.

اجرای ۲۱۰ هزار تن آسفالت در شهر طی ۸ماهه نخست امسال

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره باینکه برآورد هزینه اجرای آسفالت در کل شهر اصفهان بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است، گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۰ هزار تن و در ۸ ماهه اول امسال ۲۱۰ هزار تن آسفالت در شهر اجرا شده است.

وی افزود:استفاده از روش‌های نوین برای تولید آسفالت در مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار این دوره مدیریت شهری بوده و تلاش شده تا آسفالت با کیفیتی مطلوب و قیمت مناسب تولید شود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی و نظافت پل‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح و پله‌های مکانیزه در شهر بیان داشت: حدود ۱۵۰ تقاطع غیر هم سطح و پل در سطح شهر اصفهان وجود دارد که نگهداری و تعمیرات آن به صورت شبانه روزی است و با توجه باینکه دائم در حال سرویس دهی به شهروندان هستند نمی‌توان آنها را متوقف کرد.

وی ادامه داد: ۲۵ پارکینگ و ۲۶ پل مکانیزه در اختیار معاونت عمران قرار دارد که نگهداری، تعمیرات و اطفای حریق آن‌ها انجام توسط شهرداری انجام می‌شود.

کشاورزراد گفت: سال گذشته که ۱۱ پل مکانیزه را به شهرداری اصفهان تحویل شد بیش از ۴۰ درصد این پل‌ها خاموش بودند که در حال حاضراین خاموشی ها به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به وجود ۸۱ آسانسور در سطح شهر اصفهان اظهار داشت: استانداردسازی این آسانسورها باید انجام شود که تاکنون ۵۰ درصد انجام شده است و باقی‌مانده آن نیز در حال اجرا است.

کشاورز راد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه