English

رئیس دانشگاه اصفهان:

دانشگاه اصفهان ظرفیت نخبگانی بی نظیری دارد

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دانشگاه اصفهان ظرفیت نخبگانی بی نظیری دارد

دانشگاه اصفهان ظرفیت نخبگانی بی نظیری دارد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، هرسیج در دومین نشست عمومی هیأت اندیشه ورز ضمن گرامی داشت هفتۀ دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس خود یک مکتب جدید دفاعی را در کشور و دنیا رقم زده است که الحمدالله توانسته امنیت بزرگی برای ملت و کشور رقم بزند و بازدارندگی مطلوبی ایجاد کند که دشمنان نتوانند به اهداف استعماری خود دست یابند و این خود مقدمهٔ همهٔ پیشرفتهایی است که در این ۴۵ سال در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است.

ایشان در ادامه افزود: یکی از مشکلات همه مدیران از جمله مدیرانی که درگیر کارهای اجرایی هستند این است که چنان چه یک بازوی فکری و مشورتی نداشته باشند با معضلات عدیده ای در تصمیم‌سازی، تصمیم گیری و اجرا مواجه خواهند شد.

هرسیج تصریح کرد: اگر مشکلات در یک نهاد را بخواهیم با تجویزات آنی حل کنیم مشکلات پرشماری را برای مجموعه به وجود می آورد و بسیاری از منابع به هدر می رود.

وی یکی از آفتهایی که کشور ما با آن مواجه است را انتظار تجویز فوری و آنی برای حل مشکلات دانست و تصریح کرد: چارهٔ این مشکل، شکل‌گیری هیأتهای اندیشه‌ورز در نهادهای مختلف از جمله در دانشگاه است.

هرسیج تبیین کرد: معمولا دو دیدگاه در کارهای پژوهشی شامل دیدگاه واقع بینانه و دیدگاه آرمانگرایانه وجود دارد. دیدگاه واقع‌بینانه در نهایت روزمرگی خواهد بود و از طرف دیگر دیدگاه آرمان‌گرایانه منجر به این میشود که ما در یک حالت انتزاعی قرار بگیریم.

وی در ادامه افزود: هر کدام از این دیدگاه‌ها به تنهایی خطرناک است و ما باید ترکیبی از این دو دیدگاه را داشته باشیم. دیدگاه آرمانگرایانه که معطوف به اهداف و راهبردها است و دیدگاه واقع‌بینانه که فرد در میدان قرار می‌گیرد و واقعیتها را باید بداند. ترکیبی از این دو می‌تواند بسیاری از این معضلات را حل کند و هیأت اندیشه‌ورز این گونه می‌تواند ترکیبی از ایده و عمل را داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاه به اهمیت هیأت اندیشه ورز، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان ظرفیت نخبگانی بی نظیری دارد. وی افزود: خدا را شاکریم که این مجموعه در دانشگاه اصفهان به همت تک تک شما عزیزان به ویژه دکتر میرباقری فرد که مخلصانه و مجاهدانه در حال انجام کار هستند راه اندازی شده است.

هرسیج هدف از این جلسه را شناسایی ثمرات فعالیتهای هیأت اندیشه‌ورز، اولویت‌بندی، ارائۀ راه حل و تهیهٔ بسته‌های اقدام برای بهتر اداره کردن دانشگاه  معرفی کرد.

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین ضمن تاکید بر آمایش آموزش عالی در استان، خواستار شبکه‌شدن همهٔ دانشگاههای استان با هیأت اندیشه ورز دانشگاه اصفهان شد و این موضوع را راهبرد موثری برای کمک به حکمرانی استان دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه