English

خود نمایی مگس مدیترانه ای در کاشان

مگس میوه مدیترانه ای باغات زیادی را در کاشان درگیر و گستره آلودگی به تمام مناطق هم رسیده است، لذا مسئولان باید تدبیر اساسی برای جلوگیری از خسارت اقتصادی بیشتر به کشاورزان بیندیشند.

خود نمایی مگس مدیترانه ای در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مدیریت بحران  وکنترل حوادث فرمانداری کاشان در جلسه هم اندیشی با حضور کارشناسان و رؤسای برخی دستگاههای اجرایی شهرستان با بیان اینکه آفت مگس میوه مدیترانه‌ای این روز‌ها به جان ۲ هزار هکتار باغات شهرستان کاشان افتاده است، گفت : خوشبختانه مبارزه با آفت مذکور  در باغات  با همکاری جهاد کشاورزی آغاز شده است.

هادی کاشانی نژاد  بیان داشت: یکی از دغدغه‌های همیشگی باغداران مبارزه با آفات، حشرات و بیماری‌ها بوده که طی سنوات اخیر گستره هجوم آفات به باغات  شهرستان با ورود آفت مگس مدیترانه ای بیشتر شده است.

 وی گفت: باغداران با رعایت کردن اصول مبارزه با مگس مدیترانه‌ای می‌توانند از شدت خسارت این آفت بر محصول بکاهند.

کاشانی نژاد افزود: باغداران،میوه‌های آلوده به لارو آفت را که معمولا پای درخت میریزد را  به صورت روزانه جمع آوری و طبق دستورالعمل ها معدوم نمایند.

وی به باغداران برای کاهش خسارت باغ‌های  شهرستان توصیه کرد مبارزه تلفیقی به روش‌های شکار انبوه با نصب تله‌های جلب کننده به همراه کارت زرد چسب‌دار و طعمه پاشی با پروتئین هیدرولیزات رادر اولویت مبارزه و تکرار طعمه پاشی را با توجه به میزان آلودگی انجام دهند.

مدیریت بحران  کاشان افزود: پتانسیل بالای خسارت در آفت مگس میوه مدیترانه ای وجود داشته و اگر اقدامات لازم انجام نشود، حجم خسارت در سال‌های آتی بالا خواهد رفت لذا مسئولان باید در انجام اقدام های کنترلی و پیشگیرانه از کشاورزان حمایت کنند

معاون فنی  مدیریت جهاد کشاورزی کاشان نیز  گفت: نبود اعتبارات لازم و کافی برای حمایت از باغداران، وجود باغ ویلاهای پراکنده و بلااستفاده در شهرها و روستاها، گرانی ادوات و ابزار مقابله با آفت سبب شده که مقابله با این آفت اثرگذار در حوزه اقتصاد باغداران، سخت و بغرنج شود. وی افزود رصد ، پایش و مبارزه با آفت در شهرستان آغاز شده و تا کنون در سطحی معادل 20 هکتار مبارزه صورت گرفته است که تا زمان اتمام برداشت محصولاتی نظیر انار و خرمالو در فصل پاییز ادامه دارد.

به گزارش موج؛ مگس میوه مدیترانه‌ای از آفات مهم قرنطینه‌ای است که می‌تواند تا ۱۰۰ درصد به محصولات خسارت بزند.

مدیرت بحران کاشان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه