English

دبیر جشنواره شهید رجایی استان یزد تاکید کرد:

تحول‌خواهی و پرهیز از روزمرگی در بدنه مدیران و کارشناسان

بدنه اداری و اجرایی باوجود تمام زحماتی که انجام می‌دهد نیاز به یک خانه‌تکانی و تحول اساسی دارد. دبیر جشنواره شهید رجایی استان خواستار تحول‌خواهی و پرهیز از روزمرگی در بدنه مدیران و کارشناسان شد و به‌واسطه برنامه هفتم توسعه، سال جاری را سالی سرنوشت‌ساز برای کشور توصیف کرد.

تحول‌خواهی و پرهیز از روزمرگی در بدنه مدیران و کارشناسان

به گزارش خبرگزاری موج یزد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیر جشنواره شهید رجایی استان یزد در آیین برگزاری جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲ استان بر ضرورت تحول در نظام اداری و اجرایی در راستای پشتیبانی از برنامه‌های تحولی تاکید کرد و خواستار تحول‌خواهی و پرهیز از روزمرگی در بدنه مدیران و کارشناسان شد.

مجید دهقانی‌زاده در این مراسم بر ضرورت تحول در نظام اداری و اجرایی در راستای پشتیبانی از برنامه‌های تحولی تاکید و اظهار کرد: بدنه اداری و اجرایی علی‌رغم تمام زحماتی که انجام می‌دهد، نیاز به یک خانه‌تکانی و تحول اساسی دارد.

دبیر جشنواره شهید رجایی استان خواستار تحول‌خواهی و پرهیز از روزمرگی در بدنه مدیران و کارشناسان شد و به‌واسطه برنامه هفتم توسعه، سال جاری را سالی سرنوشت‌ساز برای کشور توصیف کرد.

دهقانی‌زاده ابراز امیدواری کرد با درایت، تدبیر و هوشمندی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بتوانیم برنامه‌ای مسئله‌محور، مترقی و متناسب با نیازهای مردم و کشور را به سرانجام برسانیم و شاهد تحقق این برنامه باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه سنگ‌بنای دولت سیزدهم بهره‌وری است، گفت: این دولت با تاکید بر تحول در نظام اداری و اجرایی و شاخص‌های کلان کشور شروع به کار و در همان بدو استقرار برنامه تحولی خود را ارائه کرد.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه دولت سیزدهم حتی یک روز بدون برنامه نبوده، اذعان کرد: خوشبختانه نتایج و آثار مثبت و متعددی را حول برنامه‌محوری دولت و تاکید آن بر تحول در کشور شاهد هستیم.

بهکگفته وی، دولت در دورانی سکان کشور را در دست گرفته که شاخص‌های کلان در وضعیت خوبی نبود.

وی تصریح کرد: دشمن طراحی بزرگی کرده بود تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند و تورم را در کشور سه رقمی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، افزود: امروزه صادرات نفت در کشور  در بالاترین سطح ممکن طی سال‌های اخیر قرار دارد و تورم نیز رو به افول است. ضمن آنکه کارهای بزرگ و متعددی در مسیر اعتلای کشور از سوی دولت انجام شده است.

دهقانی‌زاده قدرت رفاه خانوارها را به‌شدت تحت‌تاثیر تورم دانست و افزایش سطح درآمدها و کنترل تورم را از راهکارهای رسیدن به آن عنوان کرد و گفت: افزایش سطح درآمدها معلول رشد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در دوسال استقرار دولت سیزدهم به‌طور متوسط نزدیک به ۵ درصد رشد اقتصادی مثبت در کشور تجربه شده، افزود: در فصل بهار ۱۴۰۲  نیز رشد حدود ۸ درصدی در کارنامه کشور ثبت شده است.

وی رشد نقدینگی و ناترازی بودجه را به‌عنوان دو معضل بزرگ ایجاد تورم در کشور معرفی کرد که دولت با حسابرسی دقیق و شناخت ریشه‌ای عمیق، بدون آنکه صدمه‌ای به روند حرکت جامعه ایجاد کند، این دو را به‌خوبی مدیریت کرده است.

وی از کاهش بیش از ۱۲ درصدی رشد نقدینگی در کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با روند مثبتی که کنترل این دو معضل در امسال و سال‌های آتی ادامه خواهد داشت، بتوانیم درآمد سرانه خانوارها و قدرت رفاه آن‌ها را به خوبی شاهد باشیم و همچنین شکوفایی بیش از پیش اقتصاد ملی را ببینیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر اینکه ما متعهد و پایبندیم به عهدی که با مردم در حوزه تحول بسته‌ایم، گفت: تحول نیاز به کارهای سخت و سنگینی دارد که نباید در انجام آن خسته شد. این مهم به‌طور جد در دستور کار تیم مدیریتی استان قرار دارد.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه نیازمند اتفاق بزرگ در حوزه بهره‌وری هستیم، بیان کرد: رشد اقتصادی بدون بهره‌وری غیرممکن است. تنها راهکار خوشبختی استان، از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان می‌گذرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت و تیم مدیریتی استان در حوزه فعالیت عمرانی و راه‌اندازی ده‌ها پروژه و طرح بزرگ و کوچک مانده از سال‌های قبل، اذعان داشت: بحق استان یزد تبدیل به کارگاه پویایی و سازندگی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه