English

پیام فرماندار ویژه کاشان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

فرماندار ویژه شهرستان کاشان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی پیام صادر کرد.

پیام فرماندار ویژه کاشان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، متن پیام فرماندار ویژه شهرستان کاشان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی بدین شرح است:

باسمه تعالی

صنایع دستی نمادی از بروز و ظهور استعدادها و هنرهای درونی انسان است که به واسطه خلاقیت و تبحر و ذهن خلاق هنرمندان، به اجسام بی جان روح تازه ای از هنر می دمد و جسمی سخت و خشن را به اثری زیبا و شاخص تبدیل می کند.

هنرهای سنتی و صنایع دستی از جمله هنرهایی است که از دیرباز نزد ایرانیان به ویژه مردم دیار کاشان، به صورت ویژه پرداخته شده و توانسته این شهر را از سایر مناطق جهان متمایز سازد.

هنرمندان کاشان از گذشته توانسته اند با هنرنمایی‌های خود نام کاشان را در حوزه های مختلف به جهانیان به اثبات برسانند، از کسب عناوین و رتبه های مختلف تا انتخاب کاشان به عنوان نامزد شهر جهانی نساجی سنتی، که موجب افتخار این دیار است.

صنایع دستی علاوه بر اینکه هنری شاخص و قابل افتخار برای کشور است، نقش موثری در اشتغال زایی و بهبود کسب و کار مردم دارد که مسئولین شهرستان باید هنرمندان و فعالان این حوزه را مورد حمایت قرار دهند تا ضمن درآمد زایی برای آنها، به ترویج و باقی ماندن این هنر اصیل ایرانی کمک شود.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی، از تلاش ها و زحمات تمامی هنرمندان، فعالان و علاقه مندان به این حوزه که به هر نحو در زنده نگه داشتن هنرهای سنتی و اصیل کشور عزیزمان ایران، در تلاش هستند تشکر و قدردانی نموده و برای آنها آرزوی سربلندی و پیشرفت روزافزون، همراه با کسب افتخارات جهانی برای منطقه کاشان را دارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه