English

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی:

استان مرکزی جز پنج استان برتر کشور درضریب پوشش بیمه ای است

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ضریب پوشش بیمه ای در استان مرکزی به 71 ممیز 24 صدم رسیده و استان جز 5 استان برتر کشور در ضریب پوشش بیمه ای است.

استان مرکزی جز پنج استان برتر کشور درضریب پوشش بیمه ای است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، علیرضا حسینی، مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی 13 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی مهمترین حلقه در بخش بیمه های اجتماعی نظام جامع رفاه کشور، بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد.

وی ادامه داد: پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بین نسلی و عدم تحمیل طرح های فاقد تضمین مالی بین نسلی، تامین منابع پایدار، رعایت محاسبات بیمه ای و تعادل بین منابع و مصارف و توسعه و فراگیرسازی پوشش بیمه اجتماعی در کشور از دیگر موارد مشخص شده در این نقشه راه است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی جمعیت تحت پوشش کشور در ابتدای انقلاب را 20 درصد عنوان و گفت: در حال حاضر 72 درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند، تامین اجتماعی در حال حاضر در سطح کشور بیش از 38 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش دارد و 7و نیم میلیون نیز جمعیت بازنشستگان و خانواده و مستمری بگیران است.

حسینی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور ماهانه بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان در هر ماه برای اجرای تعهدات بیمه ای و درمانی خود هزینه می کند.

وی با اشاره به چالش های سازمان بیان کرد: ناترازی منابع و مصارف صندوق و کسری نقدینگی ناشی از آن و کاهش ضریب پشتیبانی؛ استقرار بی رویه و انباشته از نظام بانکی برای جبران کسری نقدینگی در گذشته و... از جمله چالش های این حوزه محسوب میشود.

حسینی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی امسال 20 هزار قرارداد بیمه زنان خانه دار و دانشجویان منعقد شده و استان جز 6 استان اول با بالاترین آمار در این حوزه است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بااشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم تاکید کرد: تسویه بدهی بانکی بالغ بر 88 هزار میلیارد تومان در سطح کشور به عنوان بزرگترین تسویه نظام بانکی سازمان در این دولت انجام شده؛ همچنین طی دو سال اخیر 170 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان از دولت در قالب سهام وصول شده که این نیز بی سابقه بوده است.

حسینی اضافه کرد: تکمیل، توسعه و طراحی 133 پروژه درمانی از سوی سازمان در حوزه بیمه ، درمان و رفاهی با 9 هزار و 682 میلیارد تومان عمدتا در مناطق محروم کشور از دیگر اقدامات بوده که در حوزه بیمه ای دو پروژه مربوط به استان مرکزی است که امیدواریم در همین ماه پروژه بزرگ ملی فرهنگی-ورزشی تامین اجتماعی با ظرفیت 1500 صندلی جنب بیمارستان امام خمینی(ره) به بهره برداری برسد، کلنگ زنی شعبه تامین اجتماعی در شهرستان تفرش نیز پروژه دیگر استان است.

وی ادامه داد: توسعه خدمات غیرحضوری نیز ازدیگر خدمات سازمان در چندسال اخیر است که به بیش از 40 خدمت رسیده است، با این خدمت شاهد هیچگونه صف در شعبات نیستیم. طرح اعزام بازنشسته ها به سفرهای زیارتی نیز خدمتی دیگر بوده که در استان مرکزی نیز دو گروه اعزام شده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: جمعیت تحت پوشش استان مرکزی بر اساس آذرماه سال 1401، یک میلیون و 18 هزار و 391 نفر است که سال گذشته آذرماه این آمار 988 هزار و 777 نفر بوده که نشان از افزایش 3 درصدی دارد، ضریب پوشش به 71 ممیز 24 صدم رسیده و جز 5 استان برتر کشور در ضریب پوشش هستیم.

حسینی افزود: بیمه شدگان اصلی استان 336 هزار و 350 نفر است که نسبت به سال گذشته 2 ممیز و 87 درصد افزایش داشته است، بیمه شدگان اجباری نیز سال گذشته 222 هزار و 725 نفر بوده و اکنون به 230هزار و 461 نفر رسیده که 7736 نفر افزایش داشته که البته 5 هزار نفر نیز بازنشسته شده اند که این افراد نیز جایگزین شده اند و در مجموع 12 هزار نفر اشتغال جدید در استان طی یکسال اخیر ایجاد شده است.

وی آمار بیمه فراگیر استان را در سال گذشته  30 هزار و 755 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این آمار با  20 درصد افزایش به 37 هزار نفر رسیده است. سال گذشته 95 هزار و 705 نفر مستمری بگیر در استان بوده که اکنون به 102 هزار و 788 نفر رسیده که 7 ممیز 40 صدم افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: درآمد استان در طی 10ماه اخیر 6 هزار و 432 میلیارد تومان بوده که صدرصد آن حق بیمه است و هزینه ها (صرفا مستمری-بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت)6 هزار و 992 میلیارد تومان بوده که 600 میلیارد تومان کسری داشته و عمدتا به صورت تسهیلات تامین می شود.به  طور میانگین 670 میلیارد تومان حقوق و مستمری ماهانه در سطح استان از سوی سازمان پرداخت می شود.

وی درادامه بیان کرد: جمعیت تحت پوشش استان در سال 74 بالغ بر 451 هزار نفر بوده که اکنون به بیش از 2 برابر رسیده، همچنین مستمری بگیران از 16 هزار نفر به بیش از 100 هزار نفر و کارگاه های فعال از 11 هزار و 200 کارگاه به 23 هزار کارگاه و بیمه شدگان اجباری از 84 هزار و 699 نفر با رشد 4 برابری به 230 هزار نفر رسیده است.

روح‌الله سهرابی مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی بعد از وزارت کشور دومین تولید کننده خدمات درمانی است و نخستین و بزرگترین خریدار خدمات درمانی است.

وی با اشاره به تعداد مراکز ملکی در سطح استان مرکزی افزود: 12 مرکز ملکی در استان وجود دارد که ارائه دهنده خدمات رایگان به مردم هستند، سه بیمارستان با 332 تخت، یک پلی کلینیک و 8 درمانگاه سطح یک ودو در استان مرکزی وجود دارد.

سهرابی تصریح کرد: به طور کلی در استان مرکزی 985 تشخیصی و درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی است، 358 نفر از پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد با سازمان و 307 پزشک در مراکز ملکی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزب بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی 11 درصد از سهم بستری کل کشور را در اختیار دارد و بیش از 30 درصد خدمات سرپایی در استان از کل کشور بیشتر است و به عبارتی نزدیک به 17 درصد خدمات بستری را در اختیار داریم که بیشترین میزان بستری با حدود 37 درصد مربوط به شهرستان ساوه و زرندیه است.

سهرابی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی سالانه برای توسعه هتلینگ مراکز درمانی، توسعه فضای فیزیکی و توسعه نیروی انسانی خود برنامه‌های مختلفی را در نظر داشته است که این موضوع با شروع دولت جدید به صورت ویژه‌تر به وقوع پیوسته است، دراین راستا بلوک زایمان شازند، توسعه بخش تصویربرداری، توسعه آشپزخانه بیمارستان شهیدچمران، توسعه رخت‌شورخانه بیمارستان امام خمینی(ره) و غیره از جمله اقدامات توسعه‌ای سازمان است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سازمان با ایجاد انبار دارویی موافق نبود اما دو مجوز انبارداری برای شازند و بیمارستان شهید چمران ساوه اخذ شده است و تا دو ماه آینده به بهر‌ه‌برداری می‌رسد، همچنین امسال نزدیک به 300 میلیارد تومان بودجه برای کلنگ‌زنی درمانگاه محلات، درمانگاه بیمارستان شازند و درمانگاه بیمارستان شهید چمران به استان اختصاص پیدا کرده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به طرح دارویارگفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم تحقق طرح دارویار بود، در این پروژه سازمان تامین اجتماعی علی‌رغم عدم اجرای تعهدات سازمان برنامه و بودجه مبنی بر حق سازمان در پرداخت، سازمان در این زمینه ورود داشت و 234 قلم دارو را تحت پوشش قرار داد و داروهای تحت پوشش را به یک هزار و370 مورد رساند، با اجرای طرح دارویار نزدیک به 87 درصد بودجه دارو نیز افزایش پیدا کرده است 

سهرابی بیان کرد: در راستای پوشش بیمه‌ای داروها و درمان ناباروری در استان تا به امروز یک هزار و 186 پرونده نازایی تشکیل و هزینه‌های ناباروری آن پوشش داده شده است همچنین صفر شدن خدمات بستری از دیگر اقدامات سازمان درمان است که بر اساس قانون در بخش بستری هر کجا مراکز ملکی وجود نداشته باشیم هر کدام از بیماران که به مراکز دانشگاهی مراجعه داشته باشند بدون پرداخت فرانشیت خدمات دریافت می‌کنند و اگر غیر از این انجام شود باید به عنوان تخلف گزارش شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای بهبود شرایط نگه‌داشت نیروی انسانی، با افزیش 50 درصد حقوق کادر درمان موافق شد، همچنین بسته خدمتی به عنوان جبران عملکرد که یکی از پروژه‌های سنگین معاونت درمان است چراکه شرایط را برای نگه‌داشت پزشکان در استان بیشتر می‌کند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: درراستای خدمات رسانی به مردم به‌ویژه بیمه شدگان بخش درمان، راه اندازی اداره پاسخگویی 1420 بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت غیر حضوری بود همچنین راه اندازی بودجه خارج از شمول( یعنی جایی که امکان پرداخت به صورت قانونی وجود ندارد) که اخیرا وزارت بهداشت با کمک سازمان‌های دیگر از جمله تامین اجتماعی انجام  شده است و هم اکنون پرونده‌هایی که در این زمینه وجود دارد تا سقف 50 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه