English

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

تمامی دستگاه ها در بحث تامین اشتغال زندانیان باید با دستگاه قضایی همکاری کنند

نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم محدودیت‌ و مشکلات موجود در زندان‌های استان، در حوزه های مختلف بویژه اشتغال زندانیان در داخل زندان و مشارکت بخش خصوصی، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و تعداد زیادی از زندانیان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

تمامی دستگاه ها در بحث تامین اشتغال زندانیان باید با دستگاه قضایی همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از کارگاه های اشتغال زندان گفت: علیرغم محدودیت‌ و مشکلات موجود در زندان‌های استان، در حوزه های مختلف بویژه اشتغال زندانیان در داخل زندان و مشارکت بخش خصوصی، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و تعداد زیادی از زندانیان در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند و با دریافت حقوق در شرایط حبس نیز کمک کار خانواده هستند.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: بی تردید تامین اشتغال و درآمد پایدار برای زندانیان زمینه بازگشت مجدد آنها به زندان را کاهش می دهد و آنها در مسیر صحیح زندگی قرار می گیرند و به همین خاطر تمامی دستگاه ها و نهادها در بحث اشتغال و مراقبت بعد از خروج زندانیان باید با دستگاه قضایی همکاری و مشارکت کنند.

علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین نیز در این بازدید بیان داشت: بحمدالله استان قزوین از حیث اشتغال زندانیان عملکرد قابل قبولی داشته و طرح های مختلفی در این حوزه برنامه ریزی شده و البته کافی نیست، زیرا تعداد زیادی از زندانیان همچنان اشتغال نداشته و باید برای آنها چاره اندیشی شود و از این حیث ظرفیت های خوبی در دستگاه قضایی و سایر بخش ها وجود دارد.

حسین رجبی، دادستان قزوین نیز اعلام داشت: استان قزوین از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود و از این حیث زمینه اشتغال زندانیان در واحدهای تولیدی فراهم است و حوزه صنعت و تولید استان نیز به خوبی وارد میدان شده و امیدواریم سایر صنعتگران و تولیدکنندگان نیز از این ظرفیت نیروی انسانی استفاده کنند و قطعاً دستگاه قضایی از آنها حمایت قانونی خواهد کرد.

فرهاد بهرامی، مدیرکل زندان های استان قزوین نیز تاکید کرد: تراکم جمعیت کیفری زندانیان یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی زندان های استان است و با پیگیری های صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، اراضی برای ساخت زندان جدید معرفی گردیده؛ ولی درصورت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت این زندان، امکان انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر فراهم خواهد شد و امیدواریم با پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت استانداری و پشتیبانی رییس کل دادگستری استان بزودی شاهد ساخت زندان جدید باشیم.

گفتنی است در این بازدید نماینده مردم شریف قزوین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی استان با مددجویان شاغل در کارگاه های اشتغال زندان دیدار کردند و در جریان مسائل، کمبود ها و مشکلات آنها قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه