English

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

برای رفع کمبود نمازخانه مدارس از ظرفیت مولد سازی املاک استفاده شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از مهمترین راه هایی که می شود مشکل کمبود نمازخانه مدارس را مرتفع کرد مولدسازی و فروش املاک مازاد آموزش و پرورش است بنابراین از درآمد حاصل از آن می توانیم نماز خانه های مدارس را احداث کرد.

برای رفع کمبود نمازخانه مدارس از ظرفیت مولد سازی املاک استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز آموزش وپرورش استان اظهار کرد: یکی از مهمترین راه هایی که می شود مشکل نمازخانه مدارس را مرتفع کرد مولدسازی و فروش املاک مازاد آموزش و پرورش است بنابراین از درآمد حاصل از آن می توانیم نماز خانه های مدارس را احداث کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تقدیر از دست اندرکاران نماز افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: ((در حوزه نماز تلاش فکری و عملی کنید.)) لذا ایشان نماز را بسیار لطیف معرفی کره است.

عسکری با اشاره به اینکه ویژگی های یک جامعه خوب را در برپایی نماز می داند لذا مسجد محوری و توجه به جوانان و نوجوانان در حوزه نماز بسیار مورد تأکید قرار گرفته است ادامه داد: پدران و مادران نقش به سزایی در اقامه نماز دارد که باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد:باید در انتخاب اساتید دانشگاه فرهنگیان دقت بیشتری شود تا در امر نماز پایه ای کار شود.

وی از تشکیل کارگروه مالی اجلاسیه نماز در اداره کل خبر داد و افزود: باید از همه فرصت ها برای اقامه نماز و جذب دانش آموزان به این فریضه الهی بهره مند شویم.

عسکری بر نشر منظم و پررنگ نماز تاکید و عنوان کرد: شهرستان ها و مناطق شورای اقامه نماز داشته باشند و از ظرفیت دانش آموزان در این شورا استفاده شود.

وی استمرار کار مدیران فعلی مدارس را مشروط بر ارتباط با مساجد و حضور دانش آموزان اعلام و عنوان کرد: انتصاب مدیران جدید از بین افراد مسجدی، مقید و متدین صورت خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: یک پنجم از درآمد مولدسازی برای ساخت نمازخانه اختصاص می یابد مدیران آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها برنامه هفتگی مسجد محوری را در دستور کار قرار دهند.

عسکری با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: نگذاریم پیام رهبری در امر برپایی نماز مظلوم باشد لذا از معلمان فعال در حوزه نماز به نحو شایسته تقدیرشود و هر گونه فعالیت دانش آموزان مورد توجه و تقدیر قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارکنان اداری با شنیدن صدای اذان باید برای اقامه نماز آماده شوند و حضور پررنگی در نمازخانه داشته باشند.

علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: تجهیز مدارس به نمازخانه باید بیش از پیش در دستور کار نوسازی قرار گیرد.

معاون فنی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان فارس نیز در این جلسه گفت: وجود فضاهای خوب متناسب برای اقامه نماز در بر پایه این فریضه الهی موثر خواهد بود لذا اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس احداث هیچ فضایی را بدون داشتن نمازخانه را در دستور کار قرار نمی دهد.

آرش شیروانی افزود: در پروژه‌های عمرانی جدید بدون لحاظ کردن نمازخانه اجرایی نمی‌شود.

وی هزینه ساخت یک واحد نمازخانه را حدود ده میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: مدارسی که فاقد نمازخانه هستند را رصد کردیم و احداث نمازخانه در این مدارس را در دستور کار است.

علیرضا پور؛رئیس اداره فنی حرفه ای وکاردانش آموزش وپرورش فارس نیز از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی رشته های زمینه هنر با موضوع نماز در دوقسمت هنر و صنعت خبر داد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: تلاش کردیم زمینه را برای مشارکت خانواده ها در امر اقامه نماز فراهم کنیم.

حشمت اله وفایی افزود: برگزاری جلسه با مدرسان آموزش خانواده با بهره گیری از اساتید حوزه نماز در قم و ارائه برنامه هایی در راستای جذب دانش آموزان به نماز از دیگر برنامه های بخش انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش است.

مشاور مدیرکل در امور نماز گفت: بخش عمده‌ای از جشن عبادت در حرم مطهر شاهچراغ برگزار می شود.

حسینعلی معزی ادامه داد: جشن هایی که در حرم های مطهر برگزار می شود بسیار مفید است زیرا این مکان های مقدس بسیاری از آسیب ها از جمله بدحجابی ها را دفع می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه