English

بیش از ۹۸.۱ درصد از اراضی منابع طبیعی کرمانشاه در کاداستر اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: طرح کاداستر در بیش از 1.5 میلیون هکتار از منابع طبیعی استان اجرا شد.

بیش از  98.1 درصد از اراضی منابع طبیعی کرمانشاه در کاداستر اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج، انشاالله کولانی ابراز داشت: مجموع عرصه‌های منابع طبیعی استان در یک میلیون و 617 هزار هکتار مساحت است که تاکنون طرح کاداستر در سطح یک میلیون و 580 هزار هکتار از این عرصه‌ها که معادل 98.1 درصد منابع طبیعی استان است، اجرایی شده است.

کولانی با اشاره به وجود 528 هزار هکتار جنگل در استان کرمانشاه، گفت: اجرای طرح کاداستر در سطح جنگل‌های استان دو سال پیش به اتمام رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون اجرای طرح کاداستر در حدود 37 هزار هکتار از منابع طبیعی استان باقی مانده، گفت: اقدامات لازم برای اجرای طرح کاداستر در سطوح باقیمانده در مجموعه منابع طبیعی استان به اتمام رسیده و برای اتمام کاداستر منابع طبیعی استان منتظر اقدامات اداره ثبت اسناد و املاک هستیم.

وی با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک استان برای اتمام کار صدور اسناد کاداستری در منابع طبیعی استان مشکلاتی دارد، گفت: از جمله مشکلات موجود بر سر راه مجموعه ثبت و اسناد استان می توان به مشکلاتی مثل ریز پلاک بودن و یا مشکلات حقوقی اشاره کرد.

کولانی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر در جهت حفاظت از منابع طبیعی اهمیت بالایی دارد، گفت: با اجرای این طرح جلوی زمین خواری در عرصه‌های منابع طبیعی گرفته خواهد شد..

وی یادآور شد: اجرای طرح کاداستر منجر به صدور سند تک برگ برای اراضی منابع طبیعی می‌شود که تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات از مهمترین مزیت‌های این طرح است و از طریق آن هم می‌توان اختلافات ملکی را رفع کرد و هم امکان تعرض به اراضی ملی و دولتی را به حداقل رساند.

کولانی ادامه داد: در صورت اجرای طرح کاداستر در منابع طبیعی، دولت به میزان مالکیت خود اشراف داشته و امکان پاسخگویی به استعلامات نیز در کمترین زمان فراهم خواهد شد که این موضوع امکان سرمایه‌گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی را برای سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه