English

وزارت کشور در حوزه پسماند به شهرداری ها کمک کند

رییس کمیسیون توسعه و عمران شهری اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها گفت: وزارت کشور و استانداری ها در حوزه پسماند به شهرداری ها در تامین هزینه ها کمک کنند.

وزارت کشور در حوزه پسماند به شهرداری ها کمک کند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، پوریا فخری پنجشنبه در شصت و ششمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در محل هتل نیشکر اهواز بیان کرد: بررسی و اجرای طرح جامع پسماند در این مجمع باید مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه شهرداریها علاوه بر انجام وظایفی که بر عهده دارند وظایف سایر ارگان ها را نیز انجام می دهند.

وی گفت: یکی از مواردی که باید از سوی شوراها مورد پیگیری قرار گیرد توزیع ناعادلانه اعتبار در کشور است به عنوان مثال برخی ماشین آلات به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر داده می شود و این موضوع برای شهرهای بالای یکصد هزار نفر انجام نمی شود.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شهری اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها مراکز استان ها افزود: شهرهایی که به عنوان شهر آلوده شناخته می شوند باید از صنایعی که دارای آلایندگی بالایی هستند عوارض دریافت کنند، متاسفانه در این بخش اقدامی از سوی این صنایع انجام نمی شود.

فخری اظهار داشت: احیای بافت فرسوده از دیگر مواردی است که در شوراها بسیار مورد اهمیت است به همین منظور پیشنهاد تعیین شهردار بافت های فرسوده را داریم که تمام اختیارات در این بخش نیز به وی داده شود، البته در چارت کلان شهرها هست اما اجرا نشده است.

در ادامه نشست شهردار اهواز گفت: تلاش می کنم تا از جذب نیروی مازاد جلوگیری شود چرا که این موضوع تبدیل به یک معضل شده است چرا که چند برایر نیاز و ظرفیت نیرو در شهرداری ها نیرو وجود دارد.

رضا امینی افزود: حجم بالایی از درآمد جاری شهرداری ها در هزینه های جاری استفاده می شودو در شهرداری ها مدیریت همزمان با موضوع درآمد و هزینه رخ می دهد و بالغ بر ۳۰۰ وظیفه بر شهرداری ها واگذار شده است.

شهردار اهواز بیان کرد: زیرساخت های این شهر در دوران جنگ تحمیلی بسیار آسیب دیده و همین موضوع باعث مهاجرت گسترده ساکنان این شهر شده است.

امینی افزود: نوع شرایط اقلیمی اهواز از مشکلات شهرداری است که فعالیت های این دستگاه را با اختلال مواجه می کند و نیز وجود صنایع زیاد و گرد وغبار و گرمای شدید جلوی بسیاری از فعالیت های شهرداری را می گیرد.

شصت و ششمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها به میزبانی اهواز در محل هتل نیشکر از از روز چهارشنبه آغاز به کار کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه