English

اغتشاشات اخیر، هجوم همه جانبه دشمن بود ولی مردم پای نظام ایستادند

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر با وجود هجوم گسترده دشمن، چون اکثریت مردم همراه نظام هستند انقلاب اسلامی پابرجا است؛ در واقع خود مردم پای نظام هستند و این چیزی است که رسانه‌های غربی می‌خواهند وارونه نشان دهند.

اغتشاشات اخیر، هجوم همه جانبه دشمن بود ولی مردم پای نظام ایستادند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حسین ظفری مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: دزفول در هشت سال دفاع مقدس پیشانی مقاومت کشور بود و این مقاومت را به شهرهای دیگر تزریق کرد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، کشورهای مختلف با جنگ به اهداف خود می‌رسیدند بعد از آن در مقاطعی جنگ فرهنگی و اقتصادی را در پیش می‌گرفتند ولی اکنون شرایط تغییر کرده است.

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: شاه بر نفت، اقتصاد و صنایع فرهنگی منطقه مستقر بود اما امام خمینی(ره) با شکل گیری نظام معنایی و ذهنی جامعه توانست نظام راهبری جامعه را برعهده بگیرد و جامعه را با خود همراه کند.

وی با تاکید بر اینکه طرز تفکر مردم تعیین کننده نهادها است، افزود: در حال حاضر با وجود هجوم گسترده دشمن، چون اکثریت مردم همراه نظام هستند انقلاب اسلامی پابرجا است؛ در واقع خود مردم پای نظام هستند و این چیزی است که رسانه‌های غربی می‌خواهند وارونه نشان دهند.

ظفری با بیان اینکه برای شناساندن نظام فکری مردم باید فرهنگ جامعه را بشناسیم، بیان کرد: عمیق ترین لایه فرهنگ، باورها و ارزش‌ها است.

وی افزود: خداباوری در لایه بیرونی خود به ارزش، عفت و حیا و در لایه بعدی تبدیل به هنجار می‌شود؛ بیرونی‌ترین لایه نیز به نماد و زبان پوشش می‌دهد.

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: دشمن در فضای کنونی و اغتشاشات اخیر در لایه‌های بیرونی به آحاد مردم و در لایه‌های داخلی به خواص و نخبگان ضربه زد و قصد داشت پوشش عوام را تغییر دهد.

وی به هشدار مقام معظم رهبری نسبت به کم کاری دستگاه‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: دشمن با موضوع زن پیش آمد ولی یک نگاه ساده انگارانه است اگر بگوییم هدف دشمن حجاب، سیاست و اقتصاد بود بلکه یک حرکت منسجم علیه پیشرفت جمهوری اسلامی بود.

ظرفی بیان کرد: دعوای کشورهای اسکتباری این است که کشور ما حرکت رو به جلو نداشته باشد این در حالی است که هیچ معادله‌ای در منطقه بدون جمهوری اسلامی رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اتفاقات کشورهای مختلف طی سال‌های اخیر افزود: جنگ روسیه و اوکراین امنیت انرژی جهان را به هم ریخت ولی ما توانستیم انرژی کشورمان را تامین کنیم.

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: سه مقطع سنگین سرما در کشورمان رخ داد که نخستین مورد قبل از انقلاب بود که چهارهزار نفر کشته شدند و دوره دوم سال ۸۶ بود؛ امسال نیز از تمام مشترکان گاز کشور فقط گاز حدود ۱۷ هزار مشترک قطع شد.

ظفری با اشاره به امنیت غذایی کشورها طی سال‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از غلات مردم جهان وابسته به اوکراین است با جنگی که پیش آمد امنیت غذایی کشورها دچار مشکل شد.

وی افزود: این موضوع در کشورما با حمایت‌های صورت گرفته از کشاورزان و کشت گندم، مدیریت شد و شاهد امنیت غذایی بودیم این در حالی است که فرانسه پنج سال شاهد اعتصابات عمیق در کشورش بود و هر روز با اعتراضاتی در اسراییل روبرو هستیم.

مشاور رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری به آشفتگی‌های انگلیس بعد از مرگ ملکه و درگیری‌های انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: ایران توانست کرونا را از مرز ۸۰۰ کشته عبور دهد و وضعیت را مدیریت کند؛ سال گذشته با وجود کم آبی سنگین نه قطعی برق داشتیم نه قطع آب که باید این موارد در فضای جهانی دیده شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه