English

دادستان قزوین:

ورودی پرونده های سرقت در قزوین ۹ درصد کاهش یافت

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کاهش 9 درصدی ورودی پرونده های قضایی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

ورودی پرونده های سرقت در قزوین 9 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در تشریح این خبر گفت: برخورد قاطع با جرائم خشن و اراذل و اوباش یکی از سیاست ها و اولویت های قوه قضاییه است و این موضوع به جد در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و بر همین اساس "کارگروه پیشگیری، شناسایی و برخورد با جرائم خشن" در دادسرای مرکز استان تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی و تحت رصد قرار دادن مجرمین حرفه ای و محکومین سابقه دار از سوی ضابطین قضایی، طی 9 ماهه سال جاری میزان وقوع جرائم خشن در قزوین 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

این مقام قضایی استان در خصوص وقوع جرم سرقت بیان داشت: سرقت از جمله جرائمی است، که آثار روانی و اجتماعی آن بسیار گسترده است و پس از وقوع سرقت حتی سرقت های خرد تا مدت ها فرد بزه دیده و جامعه درگیر آسیب های آن هستند و به همین خاطر کنترل و پیشگیری از وقوج جرم سرم بسیار حائز اهمیت و در اولویت قرار دارد.

دادستان مرکز استان همچنین اعلام داشت: در همین راستا "قرارگاه پیشگیری و برخورد با سرقت" در دستگاه قضایی استان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی در حوزه های مختلف از حیث جلوگیری از وقوع سرقت برنامه ریزی شد و بر همین اساس میزان ورودی پرونده های سرقت در قزوین از ابتدای سال تاکنون 9 درصد کاهش داشته است و البته به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد و باید تلاش ها بیشتر شود.

رجبی یادآور شد: جرائمی همچون ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو و آدم ربایی نیز طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 19 درصد و 22 درصد کاهش داشته است و این نتیجه اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه قضایی و سایر نهادهای متولی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با مجرمین جرائمی همچون سرقت و اقدامات مجرمانه مربوط به اراذل و اوباش با جدیت و قاطعیت در دستور کار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی قرار دارد و قطعاً افرادی که مرتکب اینگونه جرائم شوند باید در انتظار برخوردهای سخت قضایی نیز باشند و محرومیت از نهادهای ارفاقی یکی از اقدامات بازدارنده دستگاه قضایی در خصوص این افراد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه