English

استاندار مازندران:

صنایع مادر، از ضرورت های صنعت مازندران است/ نیاز اساسی مازندران، انسجام و همگرایی درونی است

استاندار مازندران به ضرورت برخورداری مازندران از صنایع مادر اشاره کرد و گفت: رشد و توسعه مازندران، در گرو همدلی، انسجام درونی و منافع مشترک است.

صنایع مادر، از ضرورت های صنعت مازندران است/ نیاز اساسی مازندران، انسجام و همگرایی درونی است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در همایش تقدیر از تولید کنندگان، صنعت گران و معدن کاران استان مازندران با عنوان اینکه در طول یک سال حضور خود در مسند استانداری مازندران، بازدید از مراکز تولیدی صنعتی و بررسی و حل مشکلات این واحد‌ها، در اولویت بوده است، اظها داشت: در مازندران ضرورت یک آسیب شناسی دقیق در خصوص این که چرا همانند برخی استان ها؛ صنایع مادر رشد نکرده است، کاملاً احساس می شود.

وی ادامه داد: می بایست یک جریان و جوشش در درون نخبگان صنعتی استان ایجاد شود تا شاهد عملی شدن نظام مسائل و رشد صنعت در مازندران باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه کارهای مهم و بزرگی در استان مازندران طی یکسال اخیر شکل گرفت که نباید جهاد و تلاش های حوزه تولید و دستاوردهای بخش خصوصی را در استان مازندران نادیده بگیریم، یادآور شد: در سطح کشور جز استان های با تراز بالا هستیم به همین دلیل این مباحث را نباید به موضوعات اقتصادی و بین الملل گره بزنیم هر چند کسی منکر تحریم های ظالمانه نیست و در حوزه صنایع جزو کشورهایی هستیم که با دانش و مهندسی جوانان ایرانی توانستیم تولیداتی را رقم بزنیم که ماحصل تحریم های ظالمانه می باشد که بیانگر فرصت هایی است که از درون تحریم ها بیرون آمده است .

وی افزود: خانه صنعت استان مازندران باید به محل تجمع نخبگان حوزه صنعت تبدیل گردد چرا که مازندران در بزنگاه های اقتصادی به داد کشور رسید و در اجرای جراحی اقتصادی استان مازندران به کمک کشور آمد.

حسینی پور گفت: باید به دنبال یک انسجام باشیم و اولین نیاز اساسی استان مازندران انسجام و همگرایی درونی است و باید بگوییم مباحث سیاسی مشکلات ما را حل نمی کند چرا که مازندران نه تنها با مباحث سیاسی رشد نمی کند بلکه دلیل عقب ماندگی مازندران مباحث سیاسی است.

وی تصریح کرد: بازار چین و روسیه و هند برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و برای اولین بار مرکبات مازندران از طریق دریا به روسیه صادر می شود که این اتفاقات در دولت سیزدهم محقق شد و به دنبال این هستیم که تکنولوژی صنعتی مازندران را بتوانیم در مراودات تجاری توسعه دهیم و بارها تأکید کردیم تراز تولیدات مازندران می بایست در حد صادرات باشد.

استاندار مازندران تأکید کرد: نباید با درگیر شدن مسایل سیاسی انحرافی از اصل موضوع که مباحث اقتصادی است دور بمانیم و به عنوان فرزند مازندران که عاشق این استان هستیم باید اعلام کنیم اگر تولید کنندگان و نخبگان صنعتی این حوزه بخواهند می توانند کارهای مهمی را انجام دهند و زمینه اشتغال جوانان بیکار استان را رقم بزنند و مازندران یک استان نخبه پرور است به طوری که جوانان این استان در هوش و صنعت در سطح کشور می درخشند.

وی عنوان داشت: اولویت اول استان کشاورزی صنعتی است و تولیدکنندگان صنعتی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند و بنابراین باتوجه به اینکه در کریدور شمال جنوب قرار داریم از این موقعیت استراتژیک به نحو احسن باید استفاده کنیم و جوانان و نخبگان استان مازندران نگاهشان به پیشکسوتان است و باید به جوانان مان امید بدهیم چرا که جامعه ای که امید در آن وجود نداشته باشد آن جامعه رشد پیدا نمی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه