English

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

آذربایجان شرقی با بیش از ۱۰۰ کشور مراودات تجاری و اقتصادی دارد/ شناسایی ۸۷ میلیارد تن مواد معدنی

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: آذربایجان شرقی با بیش از ۱۰۰ کشور مراودات تجاری و اقتصادی دارد و بیشترین میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع مختلفی از انجام می‌شود.

 آذربایجان شرقی با بیش از ۱۰۰ کشور مراودات تجاری و اقتصادی دارد/ شناسایی ۸۷ میلیارد تن مواد معدنی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عباس کمالی نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در نشست تجاری هیات اقتصادی جمهوری تاتارستان روسیه با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در هتل شهریار تبریز اظهار کرد: آذربایجان شرقی و تبریز جزو قطب‌های صنعتی و تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و تبریز از گذشته تا اکنون به‌علت نزدیکی به روسیه، قرارگرفتن در جاده ابریشم و ارتباط با کشورهای اروپایی مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با بیش از ۱۰۰ کشور مراودات تجاری و اقتصادی دارد و بیشترین میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع مختلفی از جمله شکلات، صنایع غذایی، پتروشیمی، کاشی، سرامیک، فولاد، لاستیک، پلاستیک، شیشه، قطعات، خودروسازی، چرم، کفش، نساجی و ... انجام می‌شود و در بخش معدن نیز بالغ بر ۸۷ میلیارد تن منابع معدنی شناسایی شده وجود دارد که از این تعداد ۷۰ نوع ماده معدنی شناسایی شده که ۵۲ مورد آن در آذربایجان شرقی استحصال می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تولیدات کشاورزی و خشکبار استان آوازه‌ جهانی دارد و تبریز مرکز هنر صنایع دستی از جمله سرامیک، سفال، جواهرات، نقره و فرش است که فرش دستباف تبریز مهمترین صنایع دستی صادراتی ما محسوب می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز یادآور شد: بازار تاریخی تبریز، مراکز تجاری مدرن، بورس تبریز، امکانات حمل‌ونقل جاده ای، ریلی و هوایی، نیروهای متخصص، واحدهای صنعتی و دانش بنیان و مراکز آموزش عالی تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های آذربایجان شرقی محسوب با شمار می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه