English

نماینده شرکت بازآفرینی ایران:

اگر کوچکترین زلزله‌ای در میناب رخ دهد تلفات بالایی خواهد داشت

نماینده شرکت بازآفرینی ایران گفت: شهر میناب 298هکتار بافت فرسوده دارد و اگر کوچکترین زلزله‌ای در این شهر رخ دهد، تلفات بالایی خواهد داشت.

اگر کوچکترین زلزله‌ای در میناب رخ دهد تلفات بالایی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امیر حسین میررحیمی نماینده شرکت بازآفرینی ایران در نشست تخصصی آموزه های زلزله بم و نقش آفرینی در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت های فرسوده در بندرعباس اظهار داشت: باتوجه به پایش هایی که انجام شده موضوع بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد، محدوده هایی هستند که اگر زلزله‌ای صورت گیرد، بیشترین آسیب به این محله ها وارد خواهد شد.

وی گفت: باتوجه به اینکه هرمزگان مخصوصا سمت غرب استان در اولویت استان هایی قرار گرفته‌اند که زلزله بالایی دارند و این اتفاق برای مسئولان استان باید دارای اهمیت بالایی باشد.

میررحیمی افزود: شهر میناب 298هکتار بافت فرسوده دارد و اگر کوچکترین زلزله‌ای در این شهر رخ دهد، تلفات بالایی خواهد داشت که دولت برای اینکه بخواهد اقدامات پیشگیرانه انجام دهد بسته های تشویقی را در نظر گرفته است.

وی در ادامه گفت: در شهر 300هزار نفری شهر میناب فقط به 5نفر تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده اعطا شده که این رقم بسیار اندکی به شمار می‌رود. 

نماینده شرکت بازآفرینی ایران در پایان افزود: درخواست میکنم مسئولان استانی به مدیران شهرهای کوچک‌تر ابلاغ کنند که مردم را توجیه کنند تا از این ظرفیت های تسهیلات و تشویقات استفاده کنند. 

همچنین به شهرداری های شهرهای میناب، رودان، بندرعباس، بندرلنگه و بستک و محدوده هایی که سکونتگاه های غیررسمی دارند قیر اختصاص یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه