English

مدیرعامل شرکت گاز همدان:

مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند

مدیرعامل شرکت گاز همدان با اشاره به افزایش مصرف گاز با برودت هوا، نظر اظهار داشت: بر همین اساس توصیه می شود مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی و الگوی مصرف رعایت شود.

 مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد صادق محبی  مدیرعامل شرکت گاز همدان با اشاره به افزایش مصرف گاز با برودت هوا، نظر اظهار داشت: بر همین اساس توصیه می شود مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی و الگوی مصرف رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز همدان گفت: با افزایش سرما و برودت هوا میزان مصرف گاز طبیعی در سطح استان به ویژه شهر همدان افازایش یافت و مشترکان در شبانه روز گذشته ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر است.

وی با اشاره به افزایش تعرفه های گاز خانگی از ۱۷ آذر سال جاری نیز افزود: ۷۴ درصد از مشترکان بخش خانگی استان (مشترکان خوش مصرف) که در سه پله اول مصرف قرار دارند بر اساس تعرفه های جدید هیچ تغییری در گازبهای این گروه از مشترکان ایجاد نخواهد شد و قیمت گاز بها حتی نسبت به سال ۹۴ برای آنها بدون تغییر تعرفه بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: تعرفه گازبها از پله چهارم و ششم ۳۰ درصد، از پله هفتم تا دهم ۵۰ درصد و از پله ۱۱ و ۱۲ (بد مصرف ها) نیز قیمت ثابت هر متر مربع پنج هزار تا ۶ هزار تومان افزایش می یابد.

محبی نظر با اشاره به اجرای طرح پایش ادارات دولتی در سطح استان نیز اظهار داشت: در راستای مصرف بهینه و ایمنی گازچند مورد اخطار برای ادارات استان صادر شد و چنانچه الگوی مصرف رعایت نشود با قطعی گاز مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه پنجره‌های ۲جداره، بین ۲۰ تا ۴۰ درصد مصرف گاز طبیعی و انرژی را نسبت به یک جداره کاهش می‌دهد به مشترکان خانگی توصیه کرد که منازل خود را به پنجره‌های ۲جداره مجهز کنند و با این کار مانع از هدررفت انرژی و افزایش مصرف گاز طبیعی شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه شهروندان در فصل سرما از پرده‌های ضخیم در منازل استفاده کنند، افزود: مشترکان بخش های خانگی، اداری و تجاری با کاهش یک درجه‌ای دمای محیط در فصل سرما، می‌توانند تا ۶ درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند و گازبهای آنان در پله‌ پایین‌تری محاسبه شود.

محبی نظر از مشترکان خواست که در هنگام بروز حوادث احتمالی به منظور جلوگیری از بروز خطرات نیز شیر اصلی گاز را قطع کنند و با هر گونه مشکل نیز مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۴ به امداد گاز اطلاع دهند.

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری (۳۱ شهر)، ۹۹.۸ درصد جمعیت روستای (۱۰۴۱ روستا)، ۱۵ شهرک صنعتی، ۹ ناحیه صنعتی و ۱۰۱۴ واحد صنعتی استان همدان از گاز برخوردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه