English

معاون غدا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد؛

برطرف شدن مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک‌ تا ‌۱۵ آبان ماه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: مشکل کمبود دارو حداکثر تا ‌۱۵ آبان ماه حل خواهد شد.

برطرف شدن مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک‌ تا ‌۱۵ آبان ماه

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمود اعتباری در جمع خبرنگاران گفت: با افزایش تولید آنتی‌بیوتیک توسط کارخانه‌های داروسازی کشور و همین طور برنامه‌ سازمان غذا و دارو برای واردات فرآورده آنتی‌بیوتیک، کمبود دارو حداکثر تا  15 آبان ماه حل خواهد شد.

وی در خصوص عوامل کمبود آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها توضیح داد: امسال برخلاف انتظار بیماری آنفلوانزا و سایر بیماری زودتر از گذشته شایع شدند و مراجعه بیماران و درمانگاه‌ها افزایش یافت‌ و این باعث شده که سیستم درمانی در تامین آنتی‌بیوتیک‌ها خصوصا آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی اطفال با مشکل مواجه شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما دنبال تامین آنتی‌بیوتیک مورد نیاز هستیم، افزود: در حال حاضر هم دارو در اختیار مردم قرار دارد و  از طرف دیگر تولید دارو افزایش پیدا کرده تا مشکلی به وجود نیاید.

اعتباری در ارتباط با طرح دارویارو کمبود دارو در داوخانه ها بیان کرد: در طرح دارویار سیاست ارزی اصلاح شد و درواقع یارانه‌ای که به تولید کنندگان اختصاص می‌یافت، حالا به مصرف کنندگان پرداخت می‌شود اما با توجه شیوع بالای بیماری، سیستم تامین دارو نتوانسته که داروی مورد نیاز را تامین کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کارخانه‌های سازنده آنتی‌بیوتیک در کشور پاسخگوی نیاز جامعه هستند، گفت: در شرایط فعلی چون نیاز به آنتی‌بیوتیک‌ها افزایش پیدا کرده است، سازمان غذا و دارو برای جبران کمبود دارو، اقدام به واردات فرآورده نهایی و ماده اول دارویی هم کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه