English

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

دسترسی به آنتی بیوتیک‌های اطفال تا یک هفته آینده/ خوددرمانی و تهیه آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک نباید انجام شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با در پیش بودن فصل سرما به زودی دسترسی پایدار به آنتی بیوتیک‌های اطفال فراهم خواهد شد.

دسترسی به آنتی بیوتیک‌های اطفال تا یک هفته آینده/ خوددرمانی و تهیه آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک نباید انجام شود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد اعتباری با اشاره به کمبود برخی آنتی‌بیوتیک‌های اطفال در استان اظهار داشت: این مشکل سراسری بوده و بسیاری از کمبود‌های این دارو‌ها در زمینه سوسپانسیون و شربت‌ها بوده که به صورت سهمیه‌ای به استان اصفهان داده می‌شد اما نیاز استان را برطرف نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه علت کمبود سوسپانسیون‌ها و شربت‌ها کمبود مواد اولیه، بحث ارزش افزوده و اصلاح قیمت بوده است، گفت: درحال حاضر سازمان غذا و دارو با واردات مواد اولیه و محصول نهایی (آنتی بیوتیک‌ها) این مشکل را حل کرده که تا یک هفته آینده در دسترس شرکت‌ها و عموم قرار خواهد گرفت و همچنین اصلاح قیمت‌ها هم توسط این سازمان اعمال شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت داروسازی فارابی به عنوان تنها تولید کننده آنتی بیوتیک در استان است، گفت: سازمان غذا و دارو و داروسازی‌های استان نمی‌توانند برای تامین آنتی بوتیک در سطح استان به صورت مستقل عمل کنند و باید دارو‌های تولید شده در استان در سطح کشور توزیع شود.

اعتباری با بیان این که در نیمه دوم سال بیشتر با بیماری‌های باکتریایی و سرماخوردگی مواجه خواهیم بود، افزود: تولید و واردات دارو‌ها بر اساس نیاز و به اندازه کافی صورت می‌گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این که خوددرمانی و تهیه آنتی بیوتیک بدون نسخه پزشک نباید صورت گیرد، گفت: با توجه به طرح دارویار افزایش قیمت دارو‌ها در صورت داشتن نسخه پزشک شامل حال بیمار نخواهد بود و بیمه این افزایش قیمت را پوشش می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه