English

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم مطرح کرد؛

اخذ ۱۲۸ فقره سند تک برگ اراضی دولتی شهرستان سمیرم

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم از تثبیت مالکیت و اخذ ۱۲۸ فقره سند تک برگ اراضی دولتی شهرستان سمیرم خبر داد.

اخذ ۱۲۸ فقره سند تک برگ اراضی دولتی شهرستان سمیرم

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین منصورزاده اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی، اخذ اسناد تک برگی از اولویت‌های کاری این اداره است. 

 وی افزود: براین اساس و مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ۱۲۸ فقره سند تک برگ مربوط به اراضی دولتی شهرستان سمیرم به نام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اذعان داشت: در حوزه نهضت ملی مسکن این شهرستان، بررسی وضعیت ثبت نامی بالغ بر پنج هزار متقاضی از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن انجام پذیرفت. 

 وی با اشاره به بررسی وضعیت و اصلاح فرم ج بیش از دو هزار و ۵۰۰ متقاضی گفت: این افراد بعضاً یا به دلیل اینکه در گذشته در طرح مسکن مهر ثبت نام نمودند و بنا به دلایلی ثبت نامشان منجر به واگذاری مسکن نشده است فرم ج آنان قرمز باقیمانده و یا به دلیل تشابه اسمی و عدم تشخیص سامانه قرمز شده است، که پس از مراجعه به این اداره اقدامات لازم در این خصوص بعمل آمد. 

منصورزاده بیان داشت: در راستای تامین زمین جهت طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمیرم تغییر نمایندگی زمینی به مساحت ۱.۶ هکتار (اراضی مازاد جهاد کشاورزی - انبار جهاد کشاورزی) به نام سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد. 

وی در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری شهرستان سمیرم تشریح کرد: از شش شهر این شهرستان، شهر سمیرم دارای طرح جامع مصوب سال ۱۳۹۸ بوده و طرح تفصیلی آن در دست تهیه است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرهای حنا، کمه و ونک دارای طرح جامع مصوب است گفت: شهرهای بیده و فتح آباد از شهرهای جدید شهرستان  است که برای شهر بیده نقشه پایه تهیه و تصویب شده و طرح هادی آن در دست تهیه است. همچنین برای شهر فتح آباد نیز نقشه پایه در حال تهیه است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم عنوان کرد: به منظور آسفالت معابر فاقد آسفالت در محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان سمیرم، ۱۶۶ تن سهمیه قیر اختصاصی برای بافت فرسوده، تحویل شهرداری‌های سمیرم، حنا، کمه و ونک شد.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه