English

پیش بینی افزایش شدت وزش باد و ابرناکی در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز وضعیت جوی استان به نسبت پایدار است اما فردا افزایش شدت وزش باد و در ساعات بعد از ظهر فردا افزایش ابرناکی در مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود.

پیش بینی افزایش شدت وزش باد و ابرناکی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یحیی قائنی‌پورکارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز وضعیت جوی استان به نسبت پایدار است اما فردا افزایش شدت وزش باد و در ساعات بعد از ظهر فردا افزایش ابرناکی در مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود.

قائنی‌پور در ادامه تصریح کرد: در این نواحی احتمال بارش‌های رگباری و پراکنده دور از انتظار نیست و این وضعیت طی روز دوشنبه نیز تکرار می‌شود و علاوه بر آن پدیده جوی غالب در استان در روز دوشنبه وزش باد خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: روز سه‌شنبه مصادف با شهادت امام رضا(ع) نیز وضعیت جوی استان خراسان رضوی به نسبت پایدار خواهد بود و در این روز انتظار وقوع پدیده جوی خاصی نداریم.

وی افزود: امروز شنبه و فردا دمای هوا در استان افزایش می‌یابد و هوا به نسبت گرم‌تر می‌شود اما از بعد از ظهر دوشنبه هفته جاری با توجه به شمالی شدن جریانات هوا انتظار می رود که دمای روزانه به صورت محسوسی کاهش یابد به طوری که پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای هوا در روز سه‌شنبه به ۲۷ درجه سلسیوس برسد.

قاینی‌پور ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۶ تا ۳۴ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز مشهد نیز ۳۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن به ۱۶ درجه سلسیوس خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۸ درجه سلسیوس به ترتیب خنک ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

قاینی‌پور در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های‌ تایباد و نیشابور با ۳۶ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه