English

رفع موانع حقوقی اجرای پروژه «شیرازـ اصفهان» در دستورکار دادگستری استان فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس در بازدید از روند تکمیل پروژه آزاد راه «شیراز ـ اصفهان» بر پیگیری رفع موانع این طرح ملی در کارگروه صیانت از حقوق عامه دادگستری استان تأکید کرد.

رفع موانع حقوقی اجرای پروژه «شیرازـ اصفهان» در دستورکار دادگستری استان فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس ، حجت السلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس اظهارکرد: تکمیل پروژه عظیم ملی آزاد راه شیراز به اصفهان تأثیر بسزایی در حمل و نقل جاده ای استان دارد و علاوه بر تسریع فرایند توسعه استان زمینه کاهش هزینه های سفر و همچنین پیشگیری از برخی خسارات مالی و جانی را در پی خواهد داشت.

وی  گفت: پیش از این نیز در راستای حفظ منافع عمومی، دادستانی استان فارس در بحث جلوگیری از تصرف زمین‌های حاشیه این آزاد راه توسط افراد سودجو ورود جدی داشته و این نظارت در قالب تذکرات پیشگیرانه به مسئولان ذی ربط نیز ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس رفع موانع حقوقی و قضایی در مسیر اجرای این پروژه را در مد نظر دادگستری استان خواند و تصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی در راستای تملک اراضی و فراهم شدن مقدمات عملیات اجرایی قطعه ۸ این آزاد راه به کار گرفته شد.

حجت السلام و المسلمین موسوی با تاکید بر نظارت بیشتر نهادهای متولی امر زمین در جهت جلوگیری از دست درازی سودجویان به اراضی حاشیه ای آزاد راه،  یادآوری کرد: گشت های مراقبتی طبق تکلیف قانونی باید از هر گونه تعرض به این اراضی جلوگیری کنند و نهاد های متولی نیز آغاز هر گونه عملیات اداری در جهت تغییر کاربری اراضی حاشیه ای آزاد راه را به دادستانی مرکز استان و یا معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اطلاع دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با تاکید بر برخورد سریع و قاطع دستگاه قضایی با هر گونه تجاوز و تعدی به اراضی حریم آزاد راه، اضافه کرد: شعب ویژه ای در دادسرا و محاکم مسئولیت رسیدگی به پرونده های تشکیل شده  در این حوزه را بر عهده خواهند داشت.

با توجه به منفعت عمومی جامعه در نتیجه راه اندازی آزاد راه  «شیراز ـ اصفهان» پیگیری رفع موانع در راستای تکمیل هر چه سریع تر این شاهراه مواصلاتی مصداق صیانت از حقوق عامه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه