English

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

اکنون در توان مردم نیست که با مالیات و ارزش افزوده مترو شهر را بسازند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پالایشگاه برای ادامه خط یک مدیریت شهری را یاری کند، گفت: در توان مردم شهر نیست که با مالیات و ارزش افزوده مترو شهر را بسازند .

اکنون در توان مردم نیست که با مالیات و ارزش افزوده مترو شهر را بسازند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباس حاج رسولی ها در نطق خود در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از وزارت کشور و ستاد اربعین برای برپایی مراسم اربعین اظهار کرد : امام فرمودند انقلاب ما ریشه در عاشورا دارد و اربعین هم ادامه جریان عاشورا است و در دنیا این حرکت مذهبی و سیاسی ثبت می شود که قابل تقدیر است .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله ناصری که حق بزرگی بر گردن شهر اصفهان داشتند گفت : زمانی که خدمت ایشان و همچنین مرحوم پرورش می رسیدیم تنها نصحیت آنها به ما خدمت کردن به مردم بود و این واقعیتی است که شهرداری باید هم و غم خود را برای خدمت به مردم بگذارد .

وی با تاکید بر اینکه این خدمت در بخش های مختلف در سطح شهر همچون شهرسازی ، شهر هوشمند ، نظافت شهر و نگهداری فضای سبز می تواند تبلور یابد ادامه داد: دغدغه اول مهر را برای کمبود اتوبوس داشتیم که با اقدامات انجام شده ۱۰۰۰ اتوبوس مهرماه در شهر فعال می شد که اگر تحقق نمی یافت دچار بحران می شدیم که خیلی شرایط بدی می شد .

حاج رسولی ها با اشاره به اینکه امکان سفر آموزشی با حداقل هزینه برای دانش آموزان و معلمان با افزایش تعداد اتوبوس ها در مهرماه فراهم شد، خاطرنشان کرد: با مقایسه میزان هوای پاک و سالم و ناسالم در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ می بینیم که شرایط آلودگی هوا نامناسب تر می شود و علت آن نیز استفاده از مازوت توسط نیروگاه است و ۳۰ درصد آلودگی هوا نیز به حمل و نقل بازمی‌گردد .

به گفته وی در دو سه سال اخیر ناوگان تاکسیرانی جدید نشده است که از شهرداری می‌خواهیم که با وزارت کشور در خصوص نو شدن ناوگان رایزنی کنند که در برطرف کردن آلودگی هوا نقش قابل توجهی دارند .

عباس حاج رسولی ها به ریز گردها که منشا آن تالاب گاوخونی است اشاره کرد و افزود: حق‌آبه گاوخونی داده نشده است که از سازمان محیط زیست درخواست می کنیم این حق احیا شود تا از اوج‌گیری ریزگردها جلوگیری شود .

وی با تاکید بر اینکه به دلیل تورم سنگین موجود توان اجرای مترو را نداریم و با بودجه شهرداری قابل اجرا نیست، تصریح کرد: درخواست می کنیم دولت و وزارت کشور سهم خود در این پروژه را در بودجه سال آینده زیاد کند زیرا مترو بهترین مصداق حمل و نقل پاک است و با این شرایط آلودگی باید خطوط سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد .

عباس حاج رسولی ها ادامه داد: زمانی که خط دوم مترو راه بیفتد ارزش خط یک مشخص می شود و راندمانی که اکنون ۳۰ درصد است به ۸۰ درصد افزایش می یابد .

به گفته وی خط سوم مترو نیز در این دوره کلنگ زنی شما و با توجه به اینکه مسیر آن تر فلاورجان می‌گذرد فولاد مبارکه به عنوان سرمایه گذاری اجتماعی برای اجرای این خط ورود کند و خط سوم را به عنوان یک یادگاری از خود بر جای بگذارد .

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پالایشگاه نیز برای ادامه خط یک مدیریت شهری را یاری کند گفت: در توان مردم شهر نیست که با مالیات و ارزش افزوده مترو شهر را بسازند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه