English

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

عمل به قانون و اجرای عدالت راهی برای حذف محرومیت استان های کشور است

نماینده ایلام در آیین کلنگ زنی اتصال استان به راه ریلی به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رهبری اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اصلاح ساختار بودجه بود و بر این موضوع نیز تاکید داشتند که در مجلس یازدهم اصلاح ساختار نظام بودجه تصویب شد.

 عمل به قانون و اجرای عدالت راهی برای حذف محرومیت استان های کشور است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی‌اکبر بسطامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توزیع بودجه بر اساس ضریب محرومیت اظهار داشت: چنانچه طبق فرمایش معظم‌له، ضریب محرومیت در توزیع بودجه میان استان‌ها لحاظ شود، بسیاری از مشکلات استان‌های کمتر توسعه یافته نظیر ایلام رفع خواهد شد.

وی افزود: جمعیت، مساحت و ضریب محرومیت سه فاکتور مهم در  توزیع اعتبارات استانی بوده که از بین این سه مهم عادلانه ترین شاخصه "ضریب محرومیت" است که باید در توزیع و تزریق بودجه‌ برای ضریب محرومیت استان‌ها سهم اعتباری بیشتری لحاظ شود.

بسطامی اتصال ایلام به راه ریلی را منفعتی برای تمام مردم کشور خواند و تصریح کرد: ایلام شاهراه اربعین است و با اتصال استان به راه ریلی بسیاری از مشکلات زائرین عتبات عالیات مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: استان ایلام با وجود برخورداری از منابع و مواهب خدادادی بیشمار، جزو استان‌های کمتر توسعه کشور محسوب می‌شود و اتصال به راه ریلی در استانی که به استناد اسناد بالادستی از ضروریات استان‌های نفت و گاز خیز است تا کنون اجرایی نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تعامل و اراده‌ای که در سطح مدیریت ارشد استان، مجمع نمایندگان و مسئولان کشوری وجود دارد، امیدواریم به زودی شاهد اتصال استان ایلام به راه ریلی باشیم و دغدغه و مطالبه دیرینه مردم این دیار محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه