English

آماده باش بیمارستان های خراسان رضوی برای مقابله با بیماری وبا

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: آخرین دستورالعمل های مدیریت و مقابله با وبا برای بخش های دولتی و خصوصی فعال در حوزه سلامت ارسال شده است.

آماده باش بیمارستان های خراسان رضوی برای مقابله با بیماری وبا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ناصر امینی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری گفت: با توجه به مشاهده بیماری وبا در برخی از نقاط کشور و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری در خراسان رضوی، مرکز خدمات جامع سلامت و بیمارستانهای این استان به حالت آماده باش درآمدند.

امینی در ادامه این خبر اظهار کرد: تاکنون مورد ابتلا به بیماری وبا در خراسان رضوی ثبت نشده است و تمام آزمایشهای موارد مشکوک گرفته شده از بیماران اسهال در استان منفی بوده است در عین حال پیش بینی دارو و سرم مورد نیاز برای زمان بحران شده است.

وی تصریح کرد: آخرین دستورالعمل های مدیریت و مقابله با وبا برای بخش های دولتی و خصوصی فعال در حوزه سلامت ارسال شده و در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی موضوع این بیماری طرح شده و در حال بررسی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اضافه کرد: حساس سازی و جلب حمایت مسوولان اجرایی استان یکی از موضوعاتی است که در جلسات پیرامون این بیماری در حال پیگیری است.

امینی در خاتمه متذکر شد: توجه به کاروانهای زیارتی با همکاری با سازمان حج و زیارت یکی دیگر از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی است و برگزاری جلسات اطلاع رسانی برای متصدیان این کاروان ها، درخواست انتقال اطلاعات بهداشتی به زائران و انجام مراقبت در پایگاه های مرزی و فرودگاهی استان از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با وباست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه