English

رضا عباس زاده اعلام کرد؛

افزایش ۱.۴ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی

سرپرست امور سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی بیان کرد: رتبه کشوری استان در بهار امسال در شاخص مشارکت اقتصادی چهاردهم و در نرخ بیکاری یازدهم بوده است و نرخ مشارکت اقتصادی کشور در بهار امسال ۴۰.۹ درصد بوده است.

افزایش ۱.۴ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا عباس زاده سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار امسال نسبت به بهار پارسال ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

عباس زاده در ادامه با اشاره به افزایش این مشارکت اضافه کرد: در بهار امسال نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی ۴۱.۹ درصد بود، در حالی که این نرخ در بهار سال گذشته ۴۰.۵ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: جذب بخشی از فرصتهای شغلی توسط اتباع خارجی و مهاجران در خراسان رضوی موجب شده که با وجود افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان، شاهد افزایش نرخ بیکاری نیز باشیم، البته عوامل دیگری نیز در این بخش موثر بوده است.

سرپرست امور سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی همچنین گفت: نرخ بیکاری خراسان رضوی در بهار امسال به ۷.۹ درصد رسید که در مقایسه با بهار سال گذشته، که ۶.۸ درصد بوده، ۱.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

عباس زاده افزود: رتبه کشوری استان در بهار امسال در شاخص مشارکت اقتصادی چهاردهم و در نرخ بیکاری یازدهم بوده است و نرخ مشارکت اقتصادی کشور در بهار امسال ۴۰.۹ درصد بوده که در مقایسه با مشارکت ۴۱.۴ درصدی بهار سال گذشته، پنج صدم درصد کاهش یافته است.

سرپرست امور سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی یادآور شد: همچنین نرخ بیکاری کشور در بهار امسال ۹.۲ درصد بوده که در مقایسه با بهار سال گذشته که ۸.۸ درصد بوده، چهار صدم درصد افزایش یافته است.

عباس زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: در متوسط کشوری همزمان با کاهش نرخ مشارکت اقتصادی افزایش نرخ بیکاری نیز به وجود آمده که البته امری طبیعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه