English

مرتضی ضرابی خبر داد:

جمع آوری ۱۸۰ هزار نمونه خون بندناف در سطح کشور

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان از جمع آوری ۱۸۰ هزار نمونه خون بندناف در سطح کشور خبر داد.

جمع آوری ۱۸۰ هزار نمونه خون بندناف در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مرتضی ضرابی ، مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان گفت: این شرکت که در سال ۱۳۸۷ راه‌اندازی و به پالایشگاهی برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و محصولات حاصل از زایمان تبدیل شده است.

وی با اشاره به ویژگی سلول بنیادی گفت: این سلول بنیادی هم می‌تواند تکثیر شود و هم می‌تواند قدرت تبدیل داشته باشد که از خون بندناف برای استفاده در بدن و برای درمان بیماری‌های که منشاء خونی دارند استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان گفت: از این سلول‌ها در درمان نزدیک به ۸۰ نوع بیماری از جمله سکته قلبی، سرطان خون، فلج مغزی، آرتروز و موارد دیگر کارآزمایی بالینی استفاده و از خون جمع‌آوری شده از بند ناف و پرده جنین لایه داخل رحم برای تولید سلول‌های بنیادی برای بهتر شدن پالپ دندان بچه و دندان عقل استفاده می‌شود.

ضربی در خصوص ذخیره خون بند ناف گفت: اگر این نوع خون را در بانک اطلاعاتی نداشته باشیم و وزرات بهداشت بخواهد از خارج وارد کند، باید برای هر نمونه سلول ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار پرداخت کند که اینکار باعث خروج ارز از کشور می‌شود.

وی می گوید: دو نوع خون در بانک خون داریم؛ یکی عمومی و دیگری خصوصی است که نمونه‌های عمومی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و خصوصی فقط برای خود فرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان با بیان اینکه در تمام استان‌های کشور نمایندگی داریم، گفت: در شهرهای استان اردبیل در شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین شهر و پارس آباد ثبت بانک خون به صورت اینترنتی صورت می گیرد.

ضرابی گفت: با ذخیره‌سازی سلول بنیادی، ذخیره سلولی در استان تقویت می‌شود و هزینه ذخیره‌سازی برای خود اشخاص نزدیک به ۶ میلیون تومان است که در صورت تحویل خون بند ناف به شرکت بن یاخته، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه