English

حاجتی عنواون کرد:

ثبت و گسترش مقاومت مردم دزفول در قالب فیلم و کتاب

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان با اشاره به هشت سال مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: مقاومت و نگاه قهرمانانه مردم دزفول در این دوران باید در قالب فیلم و کتاب تبیین شود.

ثبت و گسترش مقاومت مردم دزفول در قالب فیلم و کتاب

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عبدالرضا حاجتی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های  دفاع مقدس شهرستان دزفول در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان افزود: مردم دزفول در شرایط بسیار سخت نیز سربازی و ارادت خود به مقام معظم رهبری را ابراز کرده‌اند.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ ایستادگی و دفاع مقدس باید از خوزستان به کشور تزریق شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بر ضرورت تحقق جهاد تبیین در چهارم خرداد تاکید کرد و گفت: وزیر ارشاد چهارم خرداد در دزفول است که باید با مطالبه گری از این سفر دستاوردی داشته باشیم.
وی افزود: نام دزفول به عنوان مقاومت در کتابها و تقویم  قید شده پس مردم باید با مدیران و دولت جدید آرامش داشته باشند.
سردار حاجتی با بیان اینکه برنامه ملی ما باید اقتدار مردم دزفول باشد، اظهارداشت: رنگ و بوی خدمت‌رسانی و اقدامات یکسال گذشته در حوزه های مختلف آب، فاضلاب، کشاورزی، مسکن، گاز و برق در بیلبوردها اطلاع‌رسانی شوند.
وی با بیان اینکه مردم به دزفول به عنوان شیک ترین، تمیزترین و زیباترین شهرستان استان خوزستان نگاه می‌کنند، افزود: بعضا دشمن با بستن چهارراه‌ها قصد اقداماتی دارد که سوپاپ‌های اطمینان در این خصوص،  اطلاع‌رسانی به موقع به مردم است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان متحد بودن مسوولان را عامل موفقیت دزفول دانست و گفت: وجود مسوولان دزفولی فراوان در راس کشور و استان و شهدای گرانقدر محصول تربیت درست و مساجد است.
وی افزود: باید جهاد تبیین را از دبیرستان آغاز کرد تا نتیجه بخش باشد.

نمایشگاه توانمندی های دزفول برپا می‌شود
فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز گفت: طبق برنامه ریزی  انجام شده برای چهارم خرداد، نمایشگاه توانمندی های دزفول برپا می‌شود.
علی فرهمندپور افزود: سال گذشته به مناسبت چهارم خرداد توانمندی های دزفول معرفی و پیشکسوتان دفاع مقدس، نخبگان، تولیدکنندگان و سربازان عرصه اقتصادی  دعوت شدند؛ امسال نیز طبق طراحی انجام شده قرار است در نمایشگاهی در حسینیه ثاراله توانمندی‌های دزفول از امروز به نمایش درآیند.
وی ادامه داد: طبق طراحی صورت گرفته، دزفول دفاع مقدس در سمت راست حسینیه ثاراله و دزفول امروز در سمت چپ در قالب افزون بر ۲۲ غرفه شامل شرکت های تولید کننده، دانش بنیان، نخبگان و فرهیختگان به نمایش درمی آیند.
فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه تمام نهادهای نظامی و تیم تکاور نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، افزود: نمایشگاهی از دستاوردهای بانوان نیز به نمایش برپا می‌شود و برنامه‌های متنوع ورزشی، تئاتر خیابانی و سرود متناسب با شهدا نیز برنامه ریزی شده است.
وی افزود: در روز چهارم خرداد نیز سفر مقامات کشوری و برنامه ویژه ای خواهیم داشت.

تحریف گنجینه دفاع مقدس را تهدید می‌کند

امام جمعه دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه جهاد تبیین در مقابل تحریف است، گفت: تحریف، گنجینه دفاع مقدس را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: روایت‌گری باید درست باشد و بتوانیم این وظیفه را در قالب چهارم خرداد، دفاع مقدس، هنر تئاتر، کتاب نویسی و اشکال مختلف انجام دهیم.
وی افزود: جهاد تبیین فریضه‌ای قطعی، فوری و عینی است که این وظیفه سنگین باید به بهترین نحو انجام شود. 
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنانش از آیت اله سیدمجدالدین قاضی به عنوان اسطوره مقاومت یاد کرد و گفت: از دیدگاه  مقام معظم رهبری، آیت اله قاضی بدون شک یکی از شخصیت‌های واقعی انقلاب بود و در پشتکار، استقامت و اراده قوی در کار کسی مثل ایشان دیده نشده است.
وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، آیت اله قاضی با وجود وضعیت  جسمی که بینایی خود را نیز از دست داده بود خستگی ناپذیر و شجاع بود و حافظ بقای دزفول و خوزستان بود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: مقام معظم رهبری بر ضرورت ثبت مقاومت و استقامت آیت اله قاضی تاکید داشت تا این شخصیت الگوی دیگران باشد.

ایثار بانوان دزفول در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود

مسوول امور بانوان فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: خاطره‌ گویی با حضور خانواده و همسران جانبازان و شهدا از جمله برنامه‌های بانوان به مناسبت چهارم خرداد است.
زینب کایدخورده افزود: جشنواره ادبی نیز با استقبال آغاز شده که در تلاش هستیم خاطرات و دلنوشته‌ها را چاپ کنیم.

وی ادامه داد: سوم خرداد نیز نمایشگاهی برای بانوان برگزار خواهیم کرد تا بانوان دزفول در یک نمایشگاه زنده اقداماتی که در دفاع مقدس برای حمایت از رزمندگان  انجام می‌دادند را به نمایش بگذارند.
مسوول امور بانوان فرمانداری ویژه دزفول تجلیل از بانوان ایثارگر شامل همسران جانبازان و بانوان فعال و فرزندان شهدای شاخص و پخش مستندی از فعالیت‌های بانوان را از دیگر برنامه های چهارم خرداد در حوزه بانوان اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه