English

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اصفهان هشدار داد:

واکنش جامعه بازنشستگان کارگری به عدم اجرای درست قانون / معترضان به افزایش دستمزد کارگران دست از شیطنت بردارند

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اصفهان هشدارداد: در صورت عدم اجرای درست قانون پرداخت مستمری‌ها، جامعه بازنشستگان کارگری واکنش نشان خواهند داد.

واکنش جامعه بازنشستگان کارگری به عدم اجرای درست قانون / معترضان به افزایش دستمزد کارگران دست از شیطنت بردارند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حمیدرضا امینی در نشست خبری با اصحاب رسانه به معترضان افزایش دستمزد کارگران در اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌ها توصیه کرد دست از شیطنت بردارند.

وی با بیان اینکه طبق اصل ۲۹ قانون اساسی هر کارگری باید از بیمه بیکاری و بیمه همگانی برخوردار باشد، اضافه کرد:امروز جامعه کارگری دغدغه و نگرانی زیادی در تامین هزینه های معیشت خود دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر خواسته‌ها و مطالبات کارگران و بازنشستگان در یازدهم اردیبهشت ماه که مطابق با روز جهانی کارگر است محقق نشود، قطعا با اعتراض بازنشستگان روبرو خواهند بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اصفهان گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات کارگران موضوع  دستمزد این قشر است که با توجه به فضای کارگری و نظام اقتصادی حاکم بر کشور کفاف زندگی روزمره را نمی‌دهد.

امینی با بیان اینکه امسال حقوق جامعه بازنشستگان کارگری بر اساس مصوبه شورای عالی کار محاسبه می گردد، افزود: برای حداقل بگیران 57 و چهار دهم درصد و برای سایر سطوح مزدی 38 درصد باید اضافه حقوق داشته باشند اگر غیر از این باشد که زمزمه‌هایی مبنی بر اجرای نادرست قانون شنیده می‌شود، قطعا با اعتراض بازنشستگان روبرو خواهیم شد.

وی توضیح داد: امنیت شغلی یکی دیگر ازمشکلات کارگران است که قراردادهای سفیدی با کارگران امضا می‌شود و این یک نوع ذلت تلقی می شود، اما اگر کارگر این قرارداد را امضا نکند ممکن است از کارش برکنار شود.

این مقام مسئول با اشاره باینکه تمام صنوف کشور نیاز به حمایت دارند،گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی نباید از سفره کارگران برداشته شود بلکه دولت باید به این صنوف با حذف مالیات و پرداخت وام به این قشرکمک کند.

 دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اصفهان ادعای افرادی که معتقد هستند نباید به مزد کارگران اضافه شود را باطل خواند و گفت: حذف ارز ترجیحی افزایش حقوق کارگران را کم‌اثر کرد.

امینی ادامه  داد: در طول سال افزایش قیمت کالاها در چندین نوبت رخ می دهد، اما افزایش حقوق کارگران در یک نوبت  می باشد.

وی در ارتباط با  درمان جامعه کارگران بیان داشت: طی سال های گذشته با حذف بعضی داروها از سبد داروهای تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی مشکلات اساسی برای کارگران ایجاد شد، در جامعه ای که  کارگر حق بیمه خود را پرداخت می‌کند باید از درمان مطمئنی هم برخوردار باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اصفهان گفت: طلب ۲۵ درصدی همسان‌سازی بازنشستگان، بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، نگرانی بابت دستمزد بازنشستگان، درمان مستقیم و غیرمستقیم بازنشستگان و بیمه تکمیلی بازنشستگان از جمله خواسته های جامعه بازنشستگان است.

حمیدرضا امینی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه