English

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز کارساز نیست

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: شیوه و روش های موجود برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز توسط شهرداری ها کارساز نیست.

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز کارساز نیست

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، اظهار داشت: شهرداری ها به خصوص در کلانشهری مثل تبریز در این حوزه موفق عمل نکرده است و علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه های کلان، به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وی افزود: شهرداری ظرفیت بزرگی دارد اما بیشترین آسیب ها در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق می افتد و ساختمان های فاقد هرگونه کیفیت فنی ساخته شده و به فروش می رسد و سودهای کلانی به جیب افراد متخلف می رود.

خلیل اللهی باتاکید بر اینکه باید پذیرفت زمین به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است، یادآور شد: بر همین اساس زمین چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالاها دارد، ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب می کند و افراد برای رسیدن به منافع و مطامع شخصی خود به ترفند های مختلفی متوسل می شوند. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی را اقدامی مفید در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیان و اضافه کرد: با اجرای این طرح در ابتدای کار هشدارهایی صادر می شود و می توان اقدامات لازم را انجام داد و از تحمیل هزینه های بعدی پیشگیری کرد.

خلیل اللهی بر احصای نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی تاکید کرد و گفت: باید همه دستگاه های اجرایی و مرتبط پای کار باشند و  با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه ای است که قوه قضائیه پیگیر آن بوده و رئیس قوه بر آن تاکید دارد، اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می رود دستگاه ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.

احمد موقری با بیان اینکه برنامه قوه قضائیه به این سمت حرکت می کند و تاکید بر این است تا دستگاه ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام کنند، افزود: مجموعه های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده اند باید با برنامه ریزی های لازم  بهره مندی از این بستر را فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه