English

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان خبرداد:

آغاز کوچ ایل های قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان از آغاز کوچ ایل های بختیاری و قشقایی از مناطق گرمسیر کوچ خود به سمت مناطق ییلاقی استان اصفهان خبر داد.

آغاز کوچ ایل های قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مختار اسفندیاری گفت: ایل قشقایی از استان‌های بوشهر، فارس، کهکیلویه و ایل بختیاری از خوزستان حرکت خود را به سمت مناطق ییلاقی استان اصفهان آغاز کرده‌اند.

وی جمعیت این عشایر را حدود ۱۱ هزار خانوار و ۶۰ هزار نفر بیان کرد و افزود: بر اساس تقویم کوچ عشایر بختیاری باید ۳۰ اردیبهشت وارد مناطق غرب استان شهرستان‌های فریدون‌شهر و چادگان و داران و دامنه شوند و عشایر جنوب هم ۲۵ اردیبهشت وارد استان شوند، اما به دلیل کاهش بارندگی در اسفند و فروردین ماه و افزایش دمای هوا و نامطلوب بودن وضعیت علوفه برای جامعه عشایری، ممکن است چند روزی کوچ زودتر انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی از عشایر به دلیل مشکلاتی کوچ را زودتر آغاز کرده‌اند، اما عمده عشایر نیستند، گفت: عشایر با یک میلیون دام مولد و ۷۰۰ هزار بره و بزغاله به مناطق عشایری استان اصفهان کوچ می‌کنند که نقش به سزایی در خودکفایی کشور در تولیدات دامی و گوشتی دارند.

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان، عشایر را تولید کننده سالانه ۳۰ درصد گوشت قرمز استان معرفی کرد و افزود: عشایر سالانه ۴۰ هزار مترمربع صنایع دستی، ۷۰۰ تن عسل، ۱۵۰ هزار تن سیب درختی در سمیرم و ۷ هزار تن فراورده‌های لبنی تولید می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه