English

اعلام وضعیت قرمز برای چهار شهرستان خراسان رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: امروز به جز بیماران بستری، بقیه نمودار‌های کرونایی شامل بیماران بستری در آی سی یو و بیماران فوت شده کاهشی بوده، ولی ورودی بیمارستان افزایش کمی داشته است.

اعلام وضعیت قرمز برای چهار شهرستان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: شهر‌های نیشابور، زبرخان، کاشمر و کوهسرخ در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند.

حسینی در ادامه این خبر اضافه کرد: به جز چهار شهر استان، بقیه شهر‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند و بینالود (طرقبه و شاندیز) نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین اظهار کرد: امروز به جز بیماران بستری، بقیه نمودار‌های کرونایی شامل بیماران بستری در آی سی یو و بیماران فوت شده کاهشی بوده، ولی ورودی بیمارستان افزایش کمی داشته است.

وی افزود: نزدیک به ۹۸ درصد دز اول، بالغ بر ۸۷ درصد دز دوم و برای دز سوم حدود ۳۸ درصد واکسن تزریق کرده اند که در این مورد نسبت به وضعیت کشوری عقب‌تر هستیم و از مردم می‌خواهیم برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کنند تا شاهد پیک خطرناکی نباشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: با توجه به وضعیت بیماری سرخک در همسایه شرقی ما، در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هفته گذشته نسبت به تزریق واکسن این بیماری هم برای ایرانی‌های زیر ۵ سال و هم اتباع ۹ ماهه تا ۳۰ ساله اقدام کردیم.

حسینی خاطرنشان کرد: از مردم خواسته می شود با توجه به ورود این بیماری به استان و مشاهده دو مورد سرخک اسپاسم شده، حتما نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند چرا که سرخک یکی از مسری‌ترین بیماری‌های ویروسی است که با واکسن قابل پیشگیری خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه