English

داور بستام خبر داد:

آزادسازی ۲۱۵ هکتار از حریم رودخانه‌های استان اردبیل

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از ۲۱۵ هکتار از اراضی واقع در حریم رودخانه‌های استان اردبیل آزادسازی شده است.

آزادسازی ۲۱۵ هکتار از حریم رودخانه‌های استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داور بستام ، نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: هدایت و نگهداری آب‌های جاری در رودخانه‌ها نیازمند نگهداری و حفاظت از بستر رودخانه‌هاست و به همین منظور گروه‌های گشت و بازرسی برای حفاظت از منابع آب در هر شهرستان مستقر شده و رودخانه‌ها و حریم آنها را مورد بازرسی و بازدید قرار می‌دهند.

وی هدف از تعیین حد بستر و حریم رودخانه را حفاظت جان و مال مردم از خطرات سیل دانست و گفت: در موقع احتمال وقوع سیل با صدور اطلاعیه‌ای هشدارهای لازم از سوی شرکت آب منطقه ای اردبیل به کشاورزان داده می‌شود تا نکات ایمنی را رعایت کرده و از استقرار در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های استان می گوید:پارسال ۲۲۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه های استان نصب و ۲ دستگاه حفار غیرمجاز توقیف و جمع آوری شد.

به گفته بستام، همچنین پارسال با تلاش تیم‌های گشت و بازرسی ۱۸۲ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود شد که با این اقدام از تخلیه ۳.۷ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

وی بیان کرد: پارسال ۳۲۸ دستگاه موتور پمپ غیرمجاز در سطح استان جمع آوری شد.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر ۶ هزار و۷۰۰ حلقه چاه در استان اردبیل وجود دارد که بالغ بر چهارهزار و ۶۰۰حلقه آن مربوط به چاه‌های کشاورزی است.

بستام بیان کرد: با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب حدود ۱۰۰ حلقه غیرمجاز نیز در سطح استان شناسایی شده است که عملیات انسداد آنها نیز بعد از اخذ احکام قضایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی منطقه با تمام توان دنبال می‌شود، گفت: اکیپ‌های گشت و بازرسی باید از بهره‌برداری چاه‌هایی که پروانه‌های بهره‌برداری خود را تمدید نکردند، جلوگیری کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه