English

چگونه کمربند ایمنی از تلفات جلوگیری و یا آن را کاهش می ‌دهد

وقتی تصادف رخ می دهد سرنشین بدون کمربند ایمنی شروع به حرکت خواهد کرد با همان سرعتی که وسیله نقلیه قبل از برخورد حرکت می نماید؛ و فرد به سمت جلو و به داخل تجهیزات خودرو پرتاب خواهد شد.

چگونه کمربند ایمنی از تلفات جلوگیری و یا آن را کاهش می ‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، برای سرنشینان بدون محافظ و لوازم ایمنی در تصادف سه نوع برخورد رخ می دهد.اولین برخورد، تصادف وسیله نقلیه با شی دیگر است.مثلا با وسیله نقلیه دیگر و یا یک شی ثابت.دومین ضربه، برخورد سرنشین بدون کمربند ایمنی با لوازم داخلی وسیله نقلیه است مثلا قفسه سینه راننده به فرمان و یا سر راننده به شیشه جلوی خودرو برخورد می نماید. دومین نوع ضربه عامل بیشترین مصدومیت ها می باشد که با استفاده از کمربند ایمنی بطور چشمگیری کاهش می یابد.

خسارت مالی افزایش مرگ و میر و شدت مصدومیت ها می تواند تاثیر اساسی و مهم روی مسائل مالی و دارویی دولت و ملت هر کشور داشته باشد، که برای به دست آوردن منابع مورد نیاز در ارتباط با عواقب بعدی مربوط به قربانیان تصادف و خانواده هایشان هزینه می گردد.

وقتی تصادف رخ می دهد سرنشین بدون کمربند ایمنی شروع به حرکت خواهد کرد با همان سرعتی که وسیله نقلیه قبل از برخورد حرکت می نماید؛ و فرد به سمت جلو و به داخل تجهیزات خودرو پرتاب خواهد شد؛ که به احتمال زیاد با فرمان خودرو اگر در حال حرکت باشد، برخورد خواهد کرد یا اگر مسافران در صندلی عقب نشسته باشند به پشت صندلی های جلو برخورد خواهند کرد و ممکن است بطور کامل از خودرو پرتاب شوند.پرتاب شدید از خودرو احتمال بروز صدمات جدی و شدید و یا احتمال مرگ را افزایش می دهد.

پرتاب شدن از وسیله نقلیه یکی از خطرناک ترین حوادثی است که می تواند برای یک فرد در تصادف رخ دهد. 75% تمام سرنشینان خودرو در نتیجه پرت شدن ازخودرو فوت می نمایند یعنی از هر 4 نفر تنها 1 نفر زنده می ماند که آن هم با مصدومیتهای شدید و غالبا معلولیت همراه است.که در مقایسه با سرنشینان دارای کمربند ایمنی این میزان تنها 5% می باشد.

بنابراین کمربند ایمنی خطر برخورد با لوازم داخلی خودرو را کاهش داده یا از شدت مصدومیت ها می کاهد ، نیرو و فشارهای ناشی از تصادف را روی مقاوم ترین بخش های بدن پخش می کند ، از پرت شدن سرنشین به خارج از خودرو در هانگام تصادف جلوگیری می نماید، ز مصدومیت دیگر سرنشینان در اثر برخورد با یکدیگر می کاهد.

راهبردهای که موجب افزایش استفاده از کمربند ایمنی می شود مانند، قانون و مقررات کمربند ایمنی و اجرای آن و برخورد قاطع با ناقضین قوانین، اطمینان از کیفیت کمربند ایمنی وسایل نقلیه خود عاملی برای ترغیب به استفاده از کمربند ایمنی است ، تلاش برای آگاهی عمومی در استفاده از کمربند ایمنی که توامان در زمان اجرای قوانین باید صورت پذیرد و پروژه های جامعه محور بطوریکه خانواده ها جوانان خود را برای استافاده از کمربند ایمنی ترغیب و تشویق کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه