English

سید کمال الدین میرجعفریان:

طرح جامع مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به‌روزرسانی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: طرح جامع مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی با رعایت تمام جوانب معماری و تاریخی باید به‌روز‌رسانی شود.

طرح جامع مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به‌روزرسانی شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید کمال الدین میر جعفریان ، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل امروز از مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کرد و در ادامه در جلسه‌ای که به همین منظور در مجموعه شیخ صفی الدین برگزار شد، گفت: با به‌روز‌رسانی طرح جامع این مجموعه هرگونه موانع و نقطه نظرات مدیریت شهری بصورت فرابخشی لحاظ می‌شود و باید در فرجه زمانی مشخص این طرح به‌روزرسانی و عملیاتی شود.

وی الگو برداری از طرح‌های مشابه در سایر نقاط کشور را در بهره برداری بهتر از محدوده بقعه شیخ صفی الدین مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با یک کار کارشناسی موضوع‌های مدیریت شهری، ترافیکی و طرح جامع را با همدیگر تطبیق داده و برای کاهش ترافیک مرکز شهر برنامه مدون و طولانی مدت ارایه دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ماندگاری بیشتر گردشگر در شهر را از مصداق بارز رونق اقتصاد گردشگری بر شمرد و گفت: با وجود مواهب الهی در استان اردبیل سایر بخش‌ها در سایه توسعه گردشگری و سایت‌های تاریخی رونق می‌گیرد و ماندگاری بیشتر مسافر سبب تولید ثروت بیشتر خواهد بود.

میر جعفریان ایجاد تنوع تفریحی و خدمات رسانی سنتی با حفظ رعایت اصول معماری تاریخی و اسلامی را ضروری بر شمرد و بیان کرد:ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌تواند مجموعه شیخ صفی الدین را به یک محور توسعه اقتصادی تبدیل کند.

وی اظهار کرد:هماهنگی‌های لازم باید بین دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد تا طرح جامع شیخ صفی الدین به نحو مطلوب اجرا شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد: اطراف مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نباید محل تردد خودرو باشد بلکه بازگشایی‌ها بصورت پیاده‌راه طراحی شود و محل ورود و خروجی برای ماندگاری مسافران از جذابیت بالایی برخوردار بوده و بصورت رواق ایجاد شود.

میرجعفریان ادامه داد: برای اجرای چنین طرح‌های بزرگ باید با افق بلند مدت و با رعایت جوانب کار تصمیم‌گیری شود و در محیط این مجموعه ارزشمند باید ضمن حفظ آثار تاریخی و بنا‌های سنتی در راستای جذب توریست برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خدمات صادقانه را تاریخ قضاوت خواهد کرد گفت: برای طرح‌های ماندگار و صیانت از آثار ملی آیندگان به نیکی یاد خواهند کرد برای این منظور برای مباحث تاریخی و گردشگری طرح‌های راهبردی تعریف شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: برای اجرای چنین طرح‌های ماندگار مجری اصلی میراث فرهنگی است و سایر دستگاه‌ها هم می‌توانند کمک کنند و طرح‌ها باید طوری اجرا شوند که علیرغم اصلاح ساختار اصلی لطمه‌ای به ارزش و قدمت تاریخی وارد نشود.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان عملکرد و مشکلات بازگشایی حریم بقعه شیخ صفی الدین را تشریح کرد و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اردبیل و معاونان میراث فرهنگی نیز پیشنهاد و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه