English

محمد نجفی:

نقش مدرن سازی کشاورزی در کاهش چشمگیر مصرف آب

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ بیان کرد: استفاده از روش آبیاری تحت فشار در کشاورزی نیاز امروز زراعت در بخش رخ برای مدیریت منابع آبی برشمرده می شود.

نقش مدرن سازی کشاورزی در کاهش چشمگیر مصرف آب

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نجفی رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ عنوان کرد: مدرن سازی کشاورزی روشی مطلوب و موثر برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی منطقه رخ است.

نجفی در ادامه این خبر متذکر شد: کشاورزان در منطقه رخ با توجه به تنش‌های آبی منطقه از مدرن سازی و بکارگیری روش‌های موثر در کاهش مصرف آب استقبال می‌کنند.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ همچنین ادامه داد: نقش مدرن سازی کشاورزی در کاهش چشمگیر مصرف آب در این حوزه مشهود است و بخش رخ وسیع‌ترین عرصه را در شهرستان تربت حیدریه داراست و رتبه اول در استفاده از سامانه‌های آبیاری قطره‌ای در این شهرستان دارد.

وی در ادامه افزود: استفاده از روش آبیاری تحت فشار در کشاورزی نیاز امروز زراعت در بخش رخ برای  مدیریت منابع آبی برشمرده می شود و جهاد کشاورزی رخ در حال پیگیری این مسئله است تا اعتبار مورد نیاز جهت استفاده از روش‌های نوین آبیاری را برای کشاورزی بخش رخ افزایش دهد.

نجفی در خاتمه تصریح کرد: بیش از ده هزار هکتار زمین کشاورزی در منطقه رخ با روش‌های تحت فشار به منظور کاهش مصرف، آبیاری می‌شوند و در همین حال نیز متقاضیان بهره گیری از این روش‌ها نیز افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه