English

حیدر احسانی:

بیش از ۶۰ هزار مسافر در مرز دوغارون خراسان رضوی غربالگری شده اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد بیان کرد: شناسایی ۴۷۸ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در بین مسافران ورودی از کشور افغانستان.

بیش از ۶۰ هزار مسافر در مرز دوغارون خراسان رضوی غربالگری شده اند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ هزار و ۲۱ مسافر خارجی و ایرانی وارد شده از افغانستان در گذرگاه زمینی دوغارون این شهرستان از نظر سلامت پایش شده و مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

احسانی در ادامه این خبر اضافه کرد: این تعداد مسافر در اجرای طرح، مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا توسط ۱۰ نفر از کادر درمان و تیمهای داوطلبان جمعیت هلال احمر تایباد مورد آزمایش پی، سی، آر و تب سنجی قرار گرفتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد همچنین افزود: در این طرح غربالگری روزانه افزون بر ۴۰۰ مسافر خارجی و ایرانی و آزمایشات مربوط به بیماری کووید ۱۹ در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون انجام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور از مرز دوغارون برای نخستین بار در این منطقه با شیوع ویروس کرونا آغاز شده است و ۷۰ درصد آزمایشهای انجام شده در این مدت مربوط به مردان و ۳۰ درصد مربوط به زنان بوده است.

وی با بیان اینکه افزود: علاوه بر نمونه گیری در معبر زمینی دوغارون ، پایش و آزمایشات کنترل بیماریهای واگیردار نیز در این مرز زمینی برای مسافران ورودی از افغانستان در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد متذکر شد: همچنین می توان به شناسایی ۴۷۸ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در بین مسافران ورودی از کشور افغانستان اشاره کرد.

احسانی در خاتمه یادآور شد: مسافرانی که نتیجه تست کرونای آنها مثبت اعلام شود اجازه ورود به ایران را نداشته و به کشور خود بازمی‌گردند و مسافرانی که در کشور افغانستان و از مراکز معتبر درمانی این کشور مدارک معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایشات مربوط به کرونا و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دارند می توانند وارد ایران شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه