English

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تأکید کرد:

تجاری سازی ظرفیت های موجود تولیدات کرمانشاه اصلی ترین راه توسعه صادرات

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ایجاد کارخانجات صادراتی جدید را در مسیر افزایش صادرات با شرایط فعلی نرخ ارز دشوار دانست: پس باید برای افزایش صادرات واحدهای تولیدی موجود را برای صادرات آماده کنیم.

تجاری سازی ظرفیت های موجود تولیدات کرمانشاه اصلی ترین راه توسعه صادرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان کاشفی با بیان اینکه طی سه سال اخیر رفع تعهدات ارزی چالش‌های جدی پیش روی صادرکنندگان کشور و استان کرمانشاه ایجاد کرده، گفت: بر اساس آنچه که دولت سیزدهم وعده داده امیدواریم تا پایان امسال شاهد گشایش در مسیر صادرات و واردات باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه مهمترین چالش‌های پیش روی صادرات کشور و استان کرمانشاه را رفع تعهدات ارزی عنوان کرد و افزود: این مسئله طی چند سال اخیر بسیار از صادرکنندگان را با چالش جدی مواجه کرد و پیگیری‌های فراوانی برای تعدیل سیاست‌هایی که در این زمینه وجود داشت انجام دادیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران  در ادامه افزایش قدرت چانه‌زنی در گروه تعادل تراز تجاری را امری مهم در امر صادرات دانست و خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از چالش‌های حوزه صادرات عدم توازن صادرات و واردات خصوصا در زمینه تعاملات تجاری با عراق به عنوان شریک تجاری اصلی ایران است که می‌تواند آینده صادرات را به خطر بیندازد.

وی بر لزوم توجه به واردات از عراق تاکید کرد و ادامه داد: اگرچه در گذشته عراق محصولات زیادی برای صادر کردن نداشت و عمدتا سوخت ترانزینی از این کشور وارد مرزهای ما می‌شد، اما اکنون این کشورها تولیدات خود را گسترش داده که می‌توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس اتاق کرمانشاه ایجاد تعامل بین واردات و صادرات را زمینه‌ساز افزایش قدرت چانه‌زنی ایران برای صادرات دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین مواردی که می‌توانیم درباره آن چانه زنی کنیم، برقراری حمل یکسره و رفع مشکلات ناشی از تخلیه و بارگیری در مرزها است.

کاشفی یکی از مهمترین کالاهایی که می‌تواند از طریق عراق و از مرزهای کرمانشاه به ایران وارد شود را خودرو اعلام کرد و ادامه داد: درحالیکه عمده خودروها از بحرین و عمان وارد کشور ما شده امکان واردات اکثر این خودروها از عراق وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری زیادی برای واردات خودرو از عراق صورت گرفته و حتی رویه آن در گمرک استان هم برقرار شد، خاطرنشان کرد: به دلیل ممنوعیت فعلی واردات خودرو، امکان استفاده از این رویه وجود ندارد.

کاشفی تاکید کرد: یکی دیگر از معضلات حوزه صادرات، فراهم نبودن زیرساخت‌های مرزی مناسب در کرمانشاه و بهبود این زیرساخت‌ها با اعتبارات محدود استانی مقدور نخواهد بود و حتما نگاه ملی نیاز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه راه اندازی مرکز شتاب دهی صادرات از سوی اتاق کرمانشاه را گامی در همین راستا اعلام کرد که قرار است به حدود 40 واحد صنعتی و تولیدی استان برای ورود به بازارهای صادراتی کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه