English

فردا سه‌شنبه ۲۷ مهر صورت می‌گیرد:

سفر وزیر نیرو به همدان در روزهای کم‌آبی

در حالی که همدان روزهای سختی را از نظر تامین آب شرب و کاهش ذخایر موجود در مخزن سد اکباتان می‌گذراند وزیر نیرو عازم همدان است.

سفر وزیر نیرو به همدان در روزهای کم‌آبی

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  وزیر نیرو در ادامه سفرهای استانی خود به‌منظور بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب استان همدان،  فردا (سه‌شنبه، 27 مهر) به این استان سفر می‌کند. این در حالی است که استان همدان درگیر مسئله کم آبی است. 

طبق اعلام  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، " علی‌اکبر محرابیان " فردا سه‌شنبه همراه با معاونان و مدیران ارشد وزارت نیرو، از طرح‌ها و پروژه‌های استان همدان بازدید و روند پیشرفت این پروژه‌ها را پیگیری خواهد کرد. بازدید از سد تالوار، تصفیه‎‌خانه طرح آبرسانی به همدان، تصفیه‌خانه فاضلاب، سد اکباتان و برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان، بخشی از برنامه سفر یک‌روزه وزیر نیرو به این استان است.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به بازدید وزیر نیرو از طرح در حال اجرای آبرسانی به همدان گفته است: محل اجرای این پروژه شهرستان های همدان، بهار و کبودراهنگ است و در حال حاضر 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در این راستا خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح آب دراز مدت 12 شهر همدان، جورقان، مریانج، بهار، صالح آباد، لالجین، قهاوند، مهاجران، قهاوند، فامنین، کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو و 159 روستا و پایگاه نوژه همدان تامین خواهد شد، گفت: این پروژه دارای 140 کیلومتر لوله گذاری است که 122 کیلومتر آن لوله گذاری شده و تصفیه خانه آب شرب آن نیز 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان درباره وضعیت آبی استان گفته است: هشدار کمبود آب و خشکسالی در استان بسیار جدی است به نحوی که اگر نزولات آسمانی افزایش نیابد این استان با بحران کم آبی مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار موج در همدان، این سفر در حالی صورت می‌گیرد که همدان اخیرا با کاهش چشمگیر ذخایر آب در مخزن سد اکباتان روبرو بوده و طبق اعلام شرکت آب منطقه ای استان همدان، حجم ذخیره آب سد اکباتان به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب معادل ۱۹ درصد گنجایش آن کاهش یافته و میزان خروجی آب آشامیدنی آن برابر ۹۲۰ لیتر در ثانیه است.

 از سویی با کاهش بارش و آب ذخیره شده در مخزن سدهای تامین کننده آب شرب همدان در سالجاری کشت دوم برای کشاورزان ممنوع شد و اخیرا با افت فشار و قطعی شبانه آب در همدان مواجه هستیم و برای تامین آب شرب به اجاره چاه‌های کشاورزی رو آورده شده است. 

حال باید بررسی شود در استانی با مساحت همدان، وجود 10 سد تا چه اندازه علمی است  و چه تاثیری بر وضعیت آبی گذاشته است. همچنین انتقال پساب همدان به کبودرآهنگ تا چه حد بر توازن ذخایر آب زیرزمینی در دشت آبی همدان و کبودرآهنگ تاثیر گذاشته و می‌گذارد؟! آیا باید منتظر ظهور پدیده‌هایی چون فرونشست در همدان باشیم؟

لازم به ذکر است در این سفر حضور خبرنگاران و رسانه‌ها کاملا گزینشی بوده است و ملاک حضور این رسانه‌ها و عدم حضور سایر رسانه‌ها مشخص نیست. 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه