English

سید رضا فاطمی امین خبر داد:

بیش از ۵ میلیارد دلار تولیدات داخلی به کشورهای خارجی صادر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از صادرات بیش از 5 میلیارد دلار تولیدات داخلی به کشورهای خارجی خبر داد

بیش از 5 میلیارد دلار تولیدات داخلی به کشورهای خارجی صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، دکتر سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از کارخانه غشاء گستر ایوان افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد در شش ماهه دوم سال جاری 5 میلیارد دلار تولیدات داخلی بیشتر از سال گذشته  به کشورهای خارجی صادر و در این ر استا برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی اظهار داشت: عمده مشکلات واحد های تولیدی نبود سرمایه در گردش، عدم منابع مالی، صادرات و غیره می باشد که طی بازدید امروز از چهار واحد صنعتی شهرستان ایوان این مشکلات به وضوح مشخص و باید در سطح کلان حل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای حل مشکلات تولیدگنندکان از اوایل شهریور ماه  سال جاری کارگروه ویژه برای فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تشکیل شده است.

فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: همچنین برای صادرات ضوابط کلی تعریف و طی هفته آینده بخشی از مشکلات بنگاه های تولیدی حل می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات تولید کنندگان و فعالان صنعتی اولویت ما است، اظهار داشت: در این راستا تلاش می شود این واحدها با کمترین دغدغه مشکل صادرات نداشته باشند.

2 میلیون شغل تا چهار سال آینده در حوزه صنعت ایجاد می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولت تلاش می کند تا چهار سال آینده چهار میلیون شغل در کشور ایجاد شود که از این میزان 2 میلیون شغل در حوزه صنعت و بر عهده وزارت صمت  است،گفت: امسال به لحاظ اقتصادی سالی ویژه محسوب می شود و امیدواریم با تلاش و کمترین هزینه از این مشکل عبور کنیم.

دکتر سید رضا فاطمی امین در نشست شورای اداری شهرستان ایوان با بیان اینکه تحول در بخش اقتصادی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است که باید با همدلی این امر مهم تقویت شود،افزود: با تهیه سند همه برنامه ها، منابع مالی و عملکرد مدیران بر مبنای اجرای این برنامه  ارزیابی می شود که این موضوع طی هفته های آینده در پنج استان کشور از جمله ایلام آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران استانی ظرفیت ها و فرصت های اقتصادی استان ها را شناسایی و مشکلات قابل حل را پیگیری کنند، اظهار داشت: مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان ایوان قابل حل و در این زمینه مانعی وجود ندارد.

وزیر صمت با بیان اینکه بیکاری مشکل همه کشور است،تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده با تکمیل طرح های تولیدی نیمه تمام اشتغال چشمگیری ایجاد می شود.

فاطمی امین با اشاره به اینکه کسری بودجه به سبب کمبود منابع و افزایش هزینه هاست که با برنامه ریزی می توان این موضوع  را نیز رفع کرد،اظهار داشت: با افزایش تولیدات و  توسعه بخش اقتصادی می توان عمران شهری شهرستان ایوان حل کرد زیرا بخشی از هزینه های تولیدات از محل ارزش افزوده این واحدها پرداخت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه