English

برگزاری نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز عاشقانه و عارفانه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با حضور جمعی از عزاداران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری موج قم، نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله سید اسدلله مسعودی علوی از اساتید حوزه علمیه قم در فضای روباز صحن امام رضا(ع) حرم مطهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه شد.

پس از اقامه نماز ظهر عاشورا، آیین سخنرانی و مقتل خوانی در صحن حضرت صاحب الزمان (عج) حرم کریمه اهل بیت(س) با حضور مردم در فضای روباز ترتیب یافت.

نماز ظهر عاشورا همچنین با در نظر گرفتن همه دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد جمکران، بقاع متبرکه، مسجدها، حسینیه‌ها و تکیه‌های گوناگون قم نیز اقامه شد.

امام حسین(ع) سومین اختر تابناک امامت و ولایت در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در خانه حضرت امیرالمومنین(ع) پیشوای اول شیعیان و حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه دختر رسول اکرم(ص) در مدینه دیده به جهان گشود.

آن حضرت در مکتب نورانی حضرت محمد(ص) و پدرش مولای اول شیعیان(ع) و مادری چون حضرت زهرا(س) درس آزادی، ایستادگی و جوانمردی را آموخت و پس از شهادت پدرش، همدوش با برادرش امام حسن مجتبی(ع) در راه تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های آن گام برداشت. هنگامی‌که امام دوم شیعیان  در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسیدند، رسالت سنگین امامت و هدایت مردم بر دوش امام حسین(ع) واگذار و آن حضرت به مدت ۱۱ سال عهده‌دار این امر مهم شدند.

 سرانجام در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش باوفایش در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه