English

حمیدرضا ترقی:

نباید به سهم‌خواهی‌ها توجه شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: آقای رئیسی از همان ابتدا بر این موضوع تاکید کرد که کسانی که در ستادهای انتخاباتی وی فعالیت کردند، نباید سهم‌خواهی داشته باشند یا مطالبه پست و مقام کنند.

نباید به سهم‌خواهی‌ها توجه شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی بیان کرد: افراد متخصص و انقلابی در سطوح مختلف متناسب با تخصص و استعداد می‌توانند مفید واقع شوند. حتما که نیاز نیست وارد کابینه شوند و به عنوان وزیر و معاون پست بگیرند.

حمیدرضا ترقی در رابطه با مشکل سهم‌خواهی دولت سیزدهم گفت: آقای رئیسی از همان ابتدا بر این موضوع تاکید کرد که کسانی که در ستادهای انتخاباتی وی فعالیت کردند، نباید سهم‌خواهی داشته باشند یا مطالبه پست و مقام کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: طبیعی است که افراد باید بر اساس ویژگی‌هایی نظیر انقلابی‌گری، کارآمدی، توانمندی و دیگر ویژگی‌هایی که همواره آقای رئیسی برای اعضاء کابینه خود ذکر کرده است، انتخاب شوند.

وی بیان کرد: نباید به سهم‌خواهی‌ها توجه شود، به طور طبیعی افراد سهم‌خواه در همه دوره‌ها برای دست‌یابی به قدرت تلاش می‌کنند و زمانی که امکان دستیابی به قدرت برای آن‌ها وجود ندارد، ممکن است به انجام انتقادات بی‌پایه از دولت دست زنند.

ترقی افزود: بعضی دیگر ممکن است متوجه شوند که این واقعیتی است که باید بپذیرند و توقعات آن‌ها کاهش پیدا کند. این بستگی به اهداف خود افراد دارد. کسانی که عمدتا به دنبال قدرت هستند و اگر به دست نیاورند به موضع مخالفت یا نقد یا کارشکنی دست می‌زنند، افرادی هستند که هیچ وقت در مطالباتشان منافع ملی را لحاظ نمی‌کنند بلکه به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی همچنین با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر ادامه داد: اصولا جامعه ما هم باید به این نکته که امام علی(ع) به مالک اشتر فرمودند و تاکید کردند که رضایت خواص نباید موجب نارضایتی عوام و عموم جامعه بشود، توجه کند. چون خواص معمولا خواصی هستند که به دنبال قدرت هستند و تا به قدرت رسیدند به نفع خودشان از این قدرت استفاده می‌کنند و زمانی که از قدرت کنار گذاشته می‌شوند، موضع مخالفت می‌گیرند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این خواص تا زمانی که نان داشته باشند و در قدرت باشند، مشکلی ندارند ولی زمانی از که قدرت کنار گذاشته شوند، تبدیل به یک عنصر مخالف خواهند شد.

ترقی با تاکید بر هوشیار بودن مردم در شناخت این افراد گفت: بنابراین باید مسئولیت‌ها به کسانی سپرده شود که خالصانه در خدمت انقلاب و نظام هستند و خودشان به دنبال پست و مقام نیستند و حتی خودشان را مطرح نمی‌کنند و توسط دیگران مطرح می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه میدان کار در جمهوری اسلامی بسیار وسیع و گسترده است، خاطرنشان کرد: ما در تمام بخش‌ها نیازمند عناصر کارآمد و توانمند برای غلبه بر مشکلات و چالش‌های اساسی سیاسی، اقتصادی و مدیریتی هستیم.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر دولتی نیازمند حداقل ۱۵هزار نیروی مدیریتی در سطح کشور است و افراد متخصص و انقلابی در سطوح مختلف متناسب با تخصص و استعداد می‌توانند مفید واقع شوند و حتما که نیاز نیست وارد کابینه شوند و به عنوان وزیر و معاون پست بگیرند.

ترقی در خاتمه خاطر نشان کرد: افراد باید حد خود را بشناسند و از این فرصت‌ها برای جهش‌های بی دلیل و غیرعادلانه برای دستیابی به قدرت استفاده نکنند و هر کس سعی کند در حد توان خود انتظار داشته باشد که به آن شخص پست‌های مدیریتی داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه