English

امیر اکرامی:

وزش باد‌های شدید ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی کوهسرخ خسارت وارد کرد

رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ بیان کرد: وزش باد‌های شدید در کاهش عملکرد محصولات زراعی شهرستان نظیر گوجه فرنگی، خیار و خربزه و ضرر و زیان به صیفی کاران نقش به سزایی دارد.

وزش باد‌های شدید ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی کوهسرخ خسارت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر اکرامی رییس جهاد کشاورزی کوهسرخ عنوان کرد: وزش باد‌های شدید در یک هفته ۵۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان کوهسرخ استان خراسان رضوی خسارت وارد کرد.

امیر اکرامی در ادامه این خبر افزود: پس از خسارت ۸۵ درصدی سرمازدگی اوایل امسال به باغات کوهسرخ، وزش بادهای شدید ۹۵ درصد محصولات کشاورزی این منطقه را دچار خسارت کند.

رییس جهاد کشاورزی کوهسرخ همچنین اظهار کرد: عمده خسارت‌ها مربوط به محصولات سیب درختی، گلابی، گردو و آلو است که در سرمازدگی اول سال کمتر دچار خسارت شده بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: وزش باد علاوه بر ریزش میوه‌ها باعث آسیب شدید به درختان مثمر و غیر مثمر، تاسیسات دامداری ها، گلخانه‌های کوچک مقیاس و درهم تنیده شدن بوته‌های محصولات جالیزی و صیفی جات شده است.

اکرامی گفت: همچنین وزش باد‌های شدید در کاهش عملکرد محصولات زراعی شهرستان نظیر گوجه فرنگی، خیار و خربزه و ضرر و زیان به صیفی کاران نقش به سزایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ افزود: در بادامستان‌های دیم صد درصد محصول در اثر سرمازدگی از بین رفته بود و درختان بر اثر خشکسالی دچار آسیب شده و وزش باد شدید اخیر دچار سقوط آن‌ها شد.

اکرامی در خاتمه خاطر نشان کرد: حجم خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان کوهسرخ از ابتدای سال تا کنون  چهار هزار میلیارد ریال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه