English

مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:

کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده های خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: با گرم شدن هوا و اوج گیری مجدد کرونا مراجعات مردم به مراکز انتقال خون استان به شدت کاهش یافته و در تمامی گروهای خونی با کاهش مواجه هستیم.

 کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده های خونی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر ذوالفقار تقوی با اشاره به کاهش شدید سطح ذخایر خون و فرآورده های خون در استان خبر داد و اظهار داشت: به دلیل اوج گیری مجدد کرونا و گرمای هوا، انتقال خون مازندران با کاهش چشمگیر مراجعه کنندگان برای اهدای خون روبرو شده است و در صورت ادامه دار بودن این روند، 50 مرکز درمانی استان با چالش جدی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به طول عمر محدود خون و فرآورده های خون ادامه داد: از مردم نوعدوست مازندران می خواهم در این شرایط خاص بیماران و نیازمندان به خون را فراموش نکنند و با حضور مستمر در پایگاههای انتقال خون استان به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاههای انتقال خون مازندران در بالاترین سطح رعایت می شود و داوطلبان اهدای خون از این بابت نگرانی نداشته باشند.

به گزارش موج مازندران، انتقال خون مازندران با داشتن 14 مرکز ثابت و سیار اهدای خون تأمین نیاز خون و فرآورده های خونی 50 مرکز درمانی استان را بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه